אמארה סטודמאייר. הכל מוכן לרגע האמת
אמארה סטודמאייר. הכל מוכן לרגע האמתצילום: פלאש 90

המטרה: השגת הכרטיס למפעל היורוליג הבכיר, הדרך: העפלה אל גמר מפעל היורוקאפ, השני בחשיבותו בכדורסל האירופי, וניצחון בו.

האם סגנית האלופה מירושלים תעשה היסטוריה? עוד מוקדם לדעת, אבל הערב (רביעי) היא תוכל להתקרב לכך משמעותית כשתתארח במשחק השלישי והמכריע במסגרת סדרת חצי גמר היורוקאפ אצל ולנסיה הספרדית. ניצחון ירושלמי - וההיסטוריה תיכתב מחדש.

המשחק ישודר הערב בשעה 21:20 בשידור חי בערוץ 20 וגם כאן באתר האינטרנט של ערוץ 7.

רק לפני ארבע שנים הגיע אורי אלון לירושלים, וכבר אז סימן לו למטרה - ייצוג ישראל במפעל היורוליג הבכיר, יחד עם מכבי ת"א. 4 שנים אחרי, ואלון יחד עם קבוצתו קרובים מאי פעם לכך.

אחרי שהפסידו במשחק הראשון בספרד וניצחו במשחק השני בהיכל הפיס ארנה שבבירה, ינסו האדומים מירושלים לנצח את הספרדים באולמם הביתי, מקום בו כבר ניצחו העונה, במשחקם הראשון במסגרת היורוקאפ העונה.

באם הירושלמים יעפילו לסדרת הגמר, יפגשו הם יריבה ספרדית נוספת, השלישית בשלבים המכריעים של המפעל, את מלאגה הספרדית שהדיחה את לוקומוטיב קובאן הרוסית בשני משחקים בסדרת חצי הגמר השני.

"זאת הזדמנות מיוחדת, למרות שאני מקווה שנהיה במעמדים האלה בשנים הקרובות", אמר הבעלים אורי אלון. "לא צריך להסתכל על זה כמשהו חד פעמי, אבל אני לא מופתע. כמה קבוצות ישראליות הגיעו להישג כזה מול קבוצה כל כך טובה?".

אמש הגיעו שחקני המועדון הירושלמי לוולנסיה, כשאלה שוהים במלון המרוחק כעשר דקות מהאולם.

"אם זה לא היה משחק על מקום בגמר היורוקאפ, אני לא יודע אם הייתי משחק", אמר טראוויס פיטרסון שנפצע בכתפו במהלך ניצחון הליגה האחרון על נהריה והיה בספק למשחק הערב. "אנחנו עושים כל מה שצריך כדי לגרום לי להיות כשיר. אני מקווה שהכתף שלי תחזור להתנהג כרגיל כדי שאוכל להתכונן למשחק כמו שצריך. הדברים שיכריעו את המשחק זהים לאלה שהכריעו את המשחקים הראשונים. עניין הריבאונד הוא חשוב מאוד. נצטרך להאט את התקפות המעבר של ולנסיה ולדבוק בתכנית המשחק ההתקפית שלנו".

במקביל להיערכות המקצועית, בירושלים עמלו בימים האחרונים גם על היערכות בכל הקשור לתמיכת אוהדיהם, בעיקר לאור האירועים האלימים שקרו במשחק הקודם בין השתיים בספרד. כזכור, רגע לפני שריקת הפתיחה במשחק חצי הגמר הראשון בין שתי הקבוצות, הוצאו והוכו אוהדי ירושלים מהאולם על ידי השוטרים המקומיים ולאחר דקות ארוכות שוחררו אך הורחקו מהאולם.

אחרי שהבעלים אלון הבטיח כי יחזיר לאוהדים המעטים את כל הוצאותיהם, אתמול בירושלים קיימו פגישת תיאום עם אנשי ולנסיה, קב"ט הקבוצה והמשטרה המקומית, במטרה להסדיר מראש את נושא האוהדים האורחים, בצל אירועי המשחק הראשון. לאחר הפגישה הוחלט כי אוהדי ירושלים יישבו באיזור אחד, לאחר שיעברו בדיקה קפדנית בכניסה לאולם, כשהפעם צפויים להגיע מספר גדול הרבה יותר של אוהדים אדומים מהבירה.

הפועל ירושלים נערכת למשחק המכריע