דברי ראש הממשלה עם סיום ביקורו בסין
באדיבות ערוץ 20

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (רביעי) לשיחות עם האמריקנים בנושא הבנייה ביהודה ושומרון בעת שעלה למטוס, לקראת ההמראה מסין לישראל.

"נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות בנושא הבנייה בהתנחלויות", אמר נתניהו, "השיחות לא הסתיימו, אבל יש התקדמות שעליה נשמע משליחי כשאגיע לארץ".

נתניהו סיים ביקור בן חמישה ימים בסין במהלכו השתתף בפורום עסקי-כלכלי עם יותר מ-600 אנשי עסקים ישראלים וסינים. לפני ההמראה ביקר נתניהו עם רעייתו שרה בחומה הסינית.

"זה היה ביקור חשוב לא רק ליחסי סין וישראל, אלא גם לקידומה של כלכלתה של ישראל", ציין נתניהו. "סין היא מעצמה עולמית, ענקית, והיא החליטה לקשור קשר מיוחד עם מדינת ישראל למטרת חדשנות", הוסיף.

לדבריו, המעצמה הגדירה את ישראל כשותפה לחדשנות – מעמד בלעדי לישראל. "הדבר הזה פותח בפנינו אפשרויות גדולות מאוד. סיכמתי עם הנשיא שי, נשיא סין, על שורה של צעדים".

בשבוע שעבר, נפגש נתניהו פעמיים עם שליחו של נשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט. בהודעה משותפת של לשכת ראש הממשלה והבית הלבן שפורסמה בתום הפגישה השנייה, שנמשכה כשלוש שעות, נמסר כי נתניהו וגרינבלט השיגו התקדמות בנושא הבנייה ביהודה ושומרון והמגעים בנושא יימשכו.

"הושגה התקדמות בסוגיית הבנייה בהתנחלויות הישראליות, וזאת בהמשך להסכם בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא טראמפ בפגישתם בוושינגטון בחודש שעבר למצוא נוסחה שתבטא את עמדותיהם של שני המנהיגים בנושא", נמסר בהודעה המשותפת.