תקציר: הפועל ירושלים מובסת על ידי ולנסיה
באדיבות ערוץ 20

לא מעט תהומות ומשברים ידעו העונה בהפועל ירושלים. ובכל זאת, הגעתם לחצי גמר היורוקאפ, במרחק נגיעה מגמר המפעל האירופי, גרמה להמוני האוהדים להאמין שהעונה הזו עוד תסתיים בתואר יוקרתי במיוחד ובהתאם לכך גם רף הציפיות עלה.

אחרי שהשיגה שיוויון בסדרת חצי הגמר, הגיעה הערב (רביעי) סגנית האלופה מישראל לספרד, למשחק שהיה גורלי עבורה, משחק שלישי ומכריע בסדרת חצי הגמר מול ולנסיה המקומית.

בפועל, הירושלמים הציגו את אחד ממשחקיהם החלשים ביותר העונה, אם לא החלש שבהם, והיו להם לא מעט כאלה העונה. כשרק ג'רלס וסטודמאייר סיימו עם מספר נקודות דו ספרתי, ובאין הגנה נראו הירושלמים כמו קבוצת חובבנים.

מנגד ניצבה לה ולנסיה החזקה, מאומנת, אגרסיבית ורוצה יותר - לירושלים לא היה סיכוי ופערי הרמות בלטו לעין. זה התבטא גם בתוצאה - 75:90.

ולנסיה מעפילה אל גמר המפעל שיהיה על טהרת הספרדים, כשמלאגה מחכה להם. ירושלים? זו אולי לא תהיה אלופת אירופה העונה וכנראה שגם לא תופיע בעונה הבאה במפעל היורוליג הבכיר, אבל בהחלט יש מה לקחת מהעונה האירופית המכובדת.

הירושלמים שהתחילו את העונה האירופית שלהם עם ניצחון חוץ באולם שבוולנסיה, מסיימים אותה באותו המקום אבל עם תבוסה. לאחר שחלמו על גמר אירופי שני מאז 2004, יצטרכו הירושלמים לשוב מהר אל המציאות ואל הליגה הישראלית.

רבע ראשון: המשחק נפתח בצורה מעט הססנית ומבולבלת מצידן של שתי הקבוצות. ירושלים עלתה ראשונה ליתרון, אבל מהר מאוד השתלטו המקומיים על המשחק ובעזרת הגנה חלשה של האורחים מישראל עלו ליתרון, 14:19.

שלשה אדירה של ג'רלס, ממש על הבאזר לסיום הרבע הורידה את הירושלמים לאחר 10 דקות של משחק, כשהם עדיין בתמונה ובפיגור של 4 נקודות בלבד, 17:21.

רבע שני: גם ברבע השני כשלו הירושלמים שוב ושוב בהגנה, כשגם בהתקפה לא הלך להם, ומלבד ג'רלס אף שחקן לא נכנס למשחק.

נקודות ראשונות של ליאור אליהו ושלשה של בר טימור עוד שמרו על פער סביר, אבל הספרדים בראשותו של סן אמטריו ברחו ועלו ליתרון השיא שלהם במשחק עם 9 נקודות, 29:38. הירושלמים החלו לאבד את הראש מוקדם במשחק, כשסטודמאייר עשה עבירה של שלוש נקודות על סאטו שקלע את כולן, ואל הפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 32:44 לזכות הספרדים שניצלו הגנה חלשה במיוחד של הירושלמים.

רבע שלישי: הירושלמים המשיכו להיראות רע גם לאחר ההפסקה והספרדים רק הגדילו את היתרון, ל-21 נקודות, עם 34:55.

הספרדים הציגו משחק הגנה חכם ויעיל כשמנעו מהירושלמים שוב ושוב להניע כדורים בחופשיות בהתקפה, ורצו לנקודות קלות בצד השני. למרות ניסיונות של ג'רלס ואמארה סטודמאייר למזער נזקים, הספרדים היו כמה רמות על פני הירושלמים, ואל הרבע האחרון והכמכריע ירדו כשהם מובילים בבטחה, 50:75. מזה קשה היה להאמין שהירושלמים יכולים היו לחזור.

רבע רביעי: למעשה, הרבע כולו התנהל בעצלתיים כשהשחקנים הירושלמים הטיחו את הכדור מחוץ לקשת השלוש ללא הצלחה בזמן שהספרדים השתעשעו, ובסיום - 75:90 לספרדים.