הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: ישי דמארי

ראש ישיבת אור עציון וראש ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן אומר לערוץ 7 כי הדרישה של שר הביטחון להביא לפיטוריו של הרב יגאל לוינשטיין לא מתקבלת על הדעת.

"אני חושב שזה הזוי שאדם לא יכול להשמיע את דעתו. יש פרופסורים באוניברסיטה שמשמיעים כל מיני דעות נגד הצבא. האם מחליטים בגלל זה לסגור אוניברסיטה? או אומרים לתלמידים של העתודה האקדמית לא ללמוד שם? באיזה משטר אנחנו חיים, שאדם לא יכול להשמיע את דעתו? בלי קשר אם מסכימים או לא לדברים, האם בגלל השמעת דעה מחליטים לסגור מכינה? לכן הדרישה לפטר אותו היא לא במקום", דברי הרב דרוקמן.

הוא מתייחס גם לפגישת הרבנים עם הרמטכ"ל בה נטל חלק. "מה שהביא אותנו לפגישה זו המצוקה שיש סביב הסעיף בפקודת השרות המשותף בו נכתב שהיישום צריך להיות לא בדרך של הפרדה בין חיילים וחיילות בשטח. לא יעלה על הדעת שיש סעיף כזה ולכן הנקודה העיקרית היא שההנחיה הכתובה הזאת צריכה להימחק".

"התרשמנו מדבריו החיוביים של הרמטכ"ל ואנחנו אכן מקווים שזה יבוא לידי ביטוי בשטח ושאכן המילים האלה יושמטו, כדי שיהיה ברור שרוח הרמטכ"ל היא שלא יהיה ערבוב ושזה יובן גם בשטח. התרשמתי אתמול שאכן ניתנה הוראה לתקן דברים מסוימים, ואני מאמין שהכול יכול להיות מתוקן", מוסיף הרב.

לדבריו, לפגישה לא היה כלל קשר לדברי הרב לוינשטיין. "קראתי בעיתונים כאילו הפגישה התקיימה כתוצאה מהמשבר שנוצר סביב דבריו ובכלל לא היה לפגישה קשר לזה. הפגישה התקיימה כי ביקשנו לשוחח עם הרמטכ"ל, מתוך המצוקה שלנו לגבי הרוח של צה"ל".