נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך נפתלי בנט תוקף את ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעקבות מאמרו של סמוטריץ' בעיתון "בשבע" בו קרא לראשי הישיבות והמכינות לעכב במחזור גיוס אחד את גיוס תלמידיהם לצה"ל.

"צה"ל זה אנחנו, ואנחנו לא מאיימים על עצמנו", צייץ בנט בצהריים (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו.

"לאף קבוצה, ובטח לא לציונות הדתית, אין הזכות 'ללמד את צה״ל' איך להתנהג, ובטח לא לסרב או לעכב גיוס", הוסיף בנט.

הדברים נאמרים בתגובה לדברים שכתב סמוטריץ' לפיהם, "צה"ל זקוק לשקט ולכוח אדם. אם הוא יבין שמול החשש מהטרור שיפעילו נגדו ארגוני המגדר ותומכיהם, גם אנחנו יודעים לייצר לו בלגן וכאב ראש - תיווצר משוואה אחרת. יותר מזה, אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה, וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו - לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1".

"נכון להיום, בגלל שאנחנו באמת אידיאליסטים שתמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון, צה"ל לא עומד בפני הברירה הזו. הוא יכול להרשות לעצמו לרמוס כל דבר שבקדושה, כשהוא יודע שהחבר'ה שלנו יתייצבו בבקו"ם בהמוניהם. הוא צריך להבין שזה לא יעבוד יותר. המוטיבציה הגבוהה לשירות היא לא משהו שבא לבד, אלא משהו שמחנכים אליו אצלנו שנים רבות, וזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך", ציין.

ח"כ מוטי יוגב מצטרף גם הוא להסתייגותו של בנט מהדברים ומאשים את סמוטריץ' בחוסר אחריות, "דבריו הקשים של חברי ח"כ בצלאל סמוטריץ משקפים שבר וצער, נוכח רוח ומהלכים שבוצעו בצה"ל בתחום השרות המשותף ואף אני פועל רבות, לתיקון המציאות להיותה בשילוב ראוי בצה"ל.
אך איני מקבל את אמירתו של חברי שאני מעריכו מאד, להציב קו אדום לצה"ל ולא להתגייס".

לדבריו, "שני מישורים של חוסר אחריות יש באמירה זו. האחד: חינוך למסירות נפש למען עם ישראל הוא מאמץ חינוכי, רב שנים ודורות, של בניין אמונות ודעות, אכפתיות ולקיחת חלק, אחריות והשפעה, בכל המשימות הלאומיות בכל התחומים".

"בקריאה לתלמידים שלא להתגייס, יש ערעור של חומת המגן החינוכית רבת השנים וההישגים של הציונות הדתית. מי לידינו כף יתקע, אימתי נצליח להשיבה למקומה, כמה מבנינו יפגעו מכך וכמה מחלוקות ושנאת חינם יפרצו בעם ישראל בגללה", הוסיף יוגב.

יוגב ציין עוד כי "המישור השני הינו מישור השותפות והאחריות בדבר הגדול הזה הנקרא מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל בראשה. ההבנה שכל אלה הנם 'התגשמות חזון גאולת ישראל' שזכינו בדורותינו אלו, להיות שותפים לו. צה"ל הוא כמו משפחה. כשם שגם בחילוקי דעות קשים במשפחה, לא ממהרים לשבור כלים, אלא מתאמצים בשימור התא המשפחתי וחוסנו, כך גם בצה"ל שהוא הארגון האמון על ביטחוננו, הוא גם מרכיב חשוב ביותר בלכידות אומתנו. לא בהצבת קווים אדומים ואיומים, נבנה חומה, לא מצד זה ולא מצד זה. נמשיך לפעול ככל יכולתנו יחד, לתקן את הדרוש תיקון ולהבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל, את זהותנו היהודית ואת אחדות העם".