השרה רגב עם יו"ר ועדת המעקב של פיפ"א טוקיו סקסוואלה בביקורו האחרון בארץ
השרה רגב עם יו"ר ועדת המעקב של פיפ"א טוקיו סקסוואלה בביקורו האחרון בארץצילום: חורחה נובומינסקי

שנה וחצי אחרי שהוקמה על ידי ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, המליצה היום (חמישי) הוועדה המיוחדת לפיקוח ההבנות בין ישראל לפלסטינים בנושאי ספורט על מספר פשרות בסוגיית פעילותן של שש הקבוצות מעבר לקו הירוק.

כזכור, בין שלל הנושאים שלשמם הוקמה הוועדה המיוחדת, אחד מהנושאים המרכזיים הינו פעילותן של שש קבוצות כדורגל מהליגות הנמוכות, המשחקות ומתאמנות מעבר לקו הירוק.

שש הקבוצות המדוברות הן: אליצור עירוני יהודה, הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, מועדון כדורגל עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים. יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, ג'יבריל רג'וב, ביקש להפעיל סנקציות כנגד ישראל בשל הפעילות של הקבוצות הללו, והיום המליצה הוועדה המיוחדת מטעמה של פיפ"א על פשרה בנושא.

במהלך הישיבה המיוחדת עם יושב ראש הוועדה לבחינת היחסים בין ישראל לפלסטינים, טוקיו סקסוואלה, שנערכה בציריך שבשוויץ היום, ישיבה בה נכחו גם יו”ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, המנכ”ל רותם קמר, עו”ד אפרים ברק ונציג הרשות הפלסטינית, ג’יבריל רג’וב, המליצה הוועדה על המשך פעילותן של שש הקבוצות המדוברות, בכפוף להשעיית ישראל מכל פעילות בינלאומית.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עיני ביקש לעצור את הישיבה בשל ההמלצה חסרת האחריות, ורק לאחר לחצים והבטחות כי הוועדה המיוחדת תבחן אפשרויות פשרה אחרות בנושא, התרצה.