פיגוע בלונדון
פיגוע בלונדוןצילום: רויטרס

איש הימין הבריטי, טומי רובינסון, דיבר בזעם במקום הפיגוע בלונדון אתמול (רביעי), אך פעילי שמאל מקומיים הגיבו בלעג.

רובינסון, שעמד בראש תנועת הימין EDL, התראיין לעתונאי קיילאן רוברטסון מאתר TheRebel זמן קצר לאחר הפיגוע, כשעוד לא היה ידוע מי ביצע את המתקפה, אך נמסר שהוא ממוצא "אסיאתי".

התפתח ויכוח קשה בין רובינסון ורוברטסון מחד, לבין שני אנשי שמאלנ מאידך. אחד מהם אחז מיקרופון ושאל את רובינסון מהיכן הביטחון שלו שמדובר בפיגוע איסלמי. "אני יודע כי הראש שלי נמצא במקום הנכון", אמר לו רובינסון בכעס. "זוהי מתקפה של הג'יהאד האיסלמי. אני חי במציאות. המציאות היא שהם רוצים מלחמה, הם רוצים מוות, הם רוצים הרס. וכל מה שאנחנו עושים זה להתחנף אליהם, כפי שאתה ניגשת אלי ואמרת שאין לזה קשר לאיסלם".

"הדבר הזה נמשך כבר 1,400 שנים, זה לא חדש, ובזמן שזה נמשך, המנהיגים הפוליטיים רוצים להזמין עוד", קבע. הוא ציין שמגזין "Inspire" של אל קאעידה קרא למוסלמים לבצע בדיוק פיגועי דריסה מעין אלה - וכי 50,000 עותקים של המגזין הורדו ע"י משתמשים בריטיים מוסלמיים.

רובינסון פרק את תסכולו על אשה תומכת שמאל שחייכה משום מה לשמע דבריו למצלמה. הוא אמר שהבעיה היא אנשים כמוה, שחושבים שמצחיק לשמוע שאנשים נרצחים. היא טענה שדווקא הוא זה שנראה מאושר מדי מכל האירוע. היא גם הכחישה שצחקה, אבל אז המשיכה לחייך. "הדם הוא על הידיים של אנשים כמוך", אמר לה.