הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים וממייסדי רשת בתי הדין העצמאיים 'גיור כהלכה', מגיב היום (שישי) לדברי מנהל אגף הנישואין במשרד לשירותי דת בראיון שנתן השבוע לערוץ 7, ומבקש להבהיר כי הקמת מאגר עולמי לרישום נישואין אינו דבר המתאים לרוח היהדות והוא מנוגד לתפיסה ההלכתית המובאת בשולחן ערוך.

הרב פרבר מציין כי, על פי השולחן ערוך, "כל היהודים בחזקת כשרים". עוד מוסיף הרב כי הקמת המאגר מנוגדת לגישה המשפטית. על פי היועץ המשפטי לממשלה, אין עילה משפטית לרבנות להחזיק במאגרי מידע פרטיים על האוכלוסייה.

הוא מוסיף כי "המאגר עם המידע הרגיש והאישי השייך לאנשים פרטיים מאפשר לכל אדם המגדיר את עצמו כרב, לחדור לתוך פרטיו האישיים ואף הרגישים של כל יהודי ועלול להוביל לפגיעה קשה בפרטיותם של אנשים רבים".

לפיכך, מבקש הרב פרבר מהמשרד לשירותי דת לחזור בו ולחדול מהקמת המאגר המתוכנן.

מוקדם יותר השבוע פורסם כי בכנס מרכז רבני אירופה ברומא הודיע נציג המשרד לשירותי דת, הרב חזקיהו סאמין, על יוזמה חדשה לרישום של כלל היהודים במאגר פנימי של המשרד.

רבנים הרשומים למאגר יוכלו להיכנס ולבדוק את פרטי המידע של כל אדם ולברר מה הסטטוס האישי שלו בכל זמן נתון. עיקרי הדברים אמורים למנוע מצב בו רב מחתן משיא אדם שכבר נשוי. נוסף על כך, באמצעות המאגר יוכל הרב המשתמש במערכת לברר את פרטי הגיור של כל אדם.