ההגינות מחייבת. מרגלית
ההגינות מחייבת. מרגליתצילום: פלאש 90

העיתונאי דן מרגלית פרסם ביום שישי ציוץ בחשבון הטוייטר שלו, בו הוא מבהיר כי טעה באשר לסגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה דרורי.

כזכור, בימים האחרונים פורסם כי השופט דרורי בחר שלא להרשיע נער בן 15 שלמד בישיבה עם אחד הנערים החטופים שנרצחו, בגין ידוי בקבוק תבערה, זאת לאור תהליך השיקום שעבר והעובדה שהוא עומד כיום ערב גיוסו לצה"ל.

שלשום צייץ מרגלית בחשבון הטוuיטר שלו, "השופט משה דרורי שפסקי הדין שלו בעייתיים, זיכה יהודי שהשליך בקבוק תבערה. לפלשתיני אין סיכוי כזה. מקווה שהפרקליטות תערער".

עורך הדין שייצג את הנער היהודי, איתמר בן גביר, מיהר לפרסם תגובה על הדברים בה טען כי מרגלית עשה עבודה שטחית לא קרא את גזר הדין ואם היה עושה כן היה מגלה כי השופט דרורי לא זיכה את הנער' אלא בחר שלא להרשיעו כדי לא להרוס לו את עתידו. עוד טען בן גביר כי הוא נסמך על פסיקות של אותו שופט בקשר לנערים ערבים שיידו בקבוקי תבערה ואבנים - ועברו תהליך שיקום וחרטה והשופט קבע שאין להרשיעם.

אתמול פרסם מרגלית ציוץ בחשבון הטוויטר בו כתב, "ההגינות מחייבת, הופנתה שימת ליבי שהשופט משה דרורי נמנע גם מהרשעת נער פלשתיני שיידה בקבוק תבערה וחזר למוטב".

בתגובה אומר עו"ד בן גביר, "מודה ועוזב ירוחם, אני שמח שמרגלית הפנים שיש שופטים בירושלים שהם עיוורי צבעים ופוסקים בשוויון, אמנם לצערי לא כל השופטים כאלה ויש לי ביקורת רבה גם על הפרקליטות שבמקרים דומים של יהודים מערערת לבית המשפט העליון ואילו כאשר מדובר בערבים המדיניות שונה, אך יחד עם זאת, במקרה הזה צר לי לאכזב את כל אלה שתולים תקוות בהליך הערעור: הפרסום של הסיפור לאחר זמן הערעור ולכן זה מאוחר מידי עבורם".

"בכל מקרה גם אם היה ערעור, אני מעריך שהיה נדחה, כי מדובר בהחלטה מבוססת ויסודית שכל תכליתה לדאוג לחברה בישראל ולשקם נער קטין שעבר טראומה גדולה", אמר בן גביר.

איתמר בן גביר מגיב לדן מרגלית