איילת שקד
איילת שקדצילום: הדס פרוש, פלאש 90

הוועדה בראשות השרים איילת שקד ויריב לוין החליטה היום (ראשון) להשאיר את הליך מינוי בכירים בידי וועדות האיתור, אולם בשינויים מסויימים אשר ייעלו את מינויי הבכירים ויועילו ויסייעו בידי השרים להוציא לפועל את מדיניותם.

על פי ההחלטה, הוועדה תמליץ לממשלה כי ועדת האיתור תמנה שלושה אנשים, במקום חמישה כיום. ישתתפו בה מנכ"ל המשרד (או משנה המנכ"ל או נציג המנכ"ל), נציג של נציב שירות המדינה וכן נציג ציבור שלישי שייבחר על ידי המנכ"ל, בהתייעצות עם נציג נציבות שירות המדינה.

בנוסף, הוועדה תוכל להמליץ על מועמד אחד עד שלושה מועמדים לשר, על פי שיקול הדעת של הוועדה.

במידה והשר יחפוץ כי אחד המינויים יהפוך למינוי אישי במקום הליך של וועדת איתור, הוא יוכל לעבוד ישירות מול ועדת השירות, המבטלת את הצורך בוועדת איתור במקרים ספציפיים.

עוד הוחלט כי משרת משנה למנכ"ל לא תיבחר עוד באמצעות מכרז, אלא במינוי ישיר על ידי השר.

שרת המשפטים, איילת שקד אמרה כי "עבודת ועדת האיתור תתייעל ותתקצר ותזמן לפתחם של השרים מועמדים מצויינים ומקצועיים אשר יסייעו בידי השר להגשמת מדיניותו".

השר יריב לוין הוסיף כי "המהלך אותו אנו מובילים בוועדה לשינוי שיטת המינויים חיוני לחיזוק המשילות. בדרך זו נוכל להבטיח כי שרי הממשלה יוכלו להנהיג מדיניות במשרדיהם וגם לוודא כי מדיניות זו אכן תצא אל הפועל ותבוצע".

השר יובל שטייניץ, החבר גם הוא בוועדה סיכם, "אני מרוצה מאד שההצעה לצמצום ועדות האיתור לשלושה נציגים ולהגברת הייעול והגמישות בעבודת ועדת האיתור אושרה ברוב גדול בוועדה. אין לי ספק שהצעה זו תביא להתייעלות רבה ולקיצור לוחות הזמנים בעבודתה של ועדת האיתור, ושכתוצאה מכך יגיעו מועמדים רבים יותר ויהיה שיפור באיכות המינויים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי".