חרדים אורזים מנות קמחא דפסחא
חרדים אורזים מנות קמחא דפסחאפלאש 90

עמותת "חי עמי" בחלוקת ענק של קמחא דפסחא. בעמותה נערכים למבצע "קמחא דפסחא" עבור משפחות רבות ברחבי הארץ מתוך רצון להקל עליהם את הוצאות החג המרובות ובכך תוכלנה לקיים את חג הפסח בשמחה באופן מכובד וכראוי.

השנה העמותה תסייע בתווי קנייה לרכישת מוצרי מזון ומוצרי יסוד לבית במאות אלפי שקלים העמותה שמה דגש רב על אופן החלוקה ורואה חשיבות רבה בשמירה על כבודן של המשפחות.

העמותה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם רכזי רווחה, רבני ערים וישובים וראשי מועצות אשר מכירים היטב את צרכי המשפחות והסכום הנדרש בכדי לסייע בידם העמותה מעבירה את סכומי הסיוע דרכם ובכך מונעת את אי הנעימות מהמשפחות וכך בנוסף דואגת לאימות מתן הסיוע.

לקראת חג הפסח הצליחה עמותת "חי עמי" לגייס תורמים מחו"ל לצורך מבצע הקמחא דפסחא מה שהעצים את גודל החלוקה הן בהיקף המשפחות והן בהיקף הסכומים ובעוד ועוד ערים ויישובים בישראל.

עמותת "חי עמי" הוקמה בשנת תשע"ד 2014 במטרה לסייע בתמיכות כספיות במגוון נושאים למשפחות במצב כלכלי קשה. למרות "גילה הצעיר" של העמותה היא פועלת רבות בשנה זו ופעלה גם בשנים קודמות ללא שם וכותרת.

האנשים העומדים מאחורי הפעילות הברוכה הינם בעלי ניסיון רב בתחום העשייה והחסד. הרב שלמה קצין, ראש מוסדות בית המדרש הספרדי, אשר למעלה משלושים שנה מקים ומחזק קהילות בתפוצות, תוך מסירות נפש ואהבת ישראל אמיתית, חוצה מגזרים - עומד בראש העמותה אשר נושאת בגאון את ערכי הרב, עזרה לכל יהודי באשר הוא.

הרב קצין ומתנדבים אחרים נוספים שמו להם למטרה להרבות חסד ואהבת חינם בארץ ישראל – פעילות של שנים רבות שמתחילה בעזרה בכל תחומי החיים: בסיוע יום יומי (חשמל, מים, מכולת...), ואף ריהוט ומוצרי חשמל בסיסיים, וכלה במתן תמיכה משמעותית לצרכים רפואיים, יתמות וחובות. כמו כן העמותה תומכת ומסייעת לשיקום ועידוד נוער בסיכון.

במרוצת השנים נתוודע הרב שלמה קצין למצוקות שונות שעברו דרך בית המדרש ואשר היו חוצים מגזרים וקהילות ומחמת כך התקבלה ההחלטה למסד את פעילות החסד.