מהאינטרנט למערכת המשפט
מהאינטרנט למערכת המשפטצילום: עביר סולטן. פלאש 90

עוזרי השופטים בכל בתי המשפט בישראל ישבתו מחר (רביעי) בשעות הבוקר, עד השעה 11:00, ויפגינו ברחבי הארץ.

העוזרים מוחים על כך שנציבות שירות המדינה תעניק את אות המעסיק המתקדם ופרס לקידום שיוויון מגדרי להנהלת בתי המשפט, וכן על פיטוריהם הצפויים של כ-500 עוזרי שופטים בחודשים הקרובים.

בנוסף להפגנה שמתוכננת גם מחוץ לאולם הכנס בנוה אילן, ועד עוזרי השופטים פנה למשתתפי הכנס בו יוענקו הפרסים, בבקשה כי יבטלו את השתתפותם לאור הטקס האבסורדי. בין הגורמים שאליהם נעשתה פניה בבקשה כי יבטלו את השתתפותם באירוע: יו"ר נעמ"ת גליה וולך, נציב שירות המדינה משה דיין ועוד.

במכתב הבקשה למשתתפי האירוע להודיע על ביטול השתתפותם נכתב, "רוב מוחלט של העוסקים בתחום זה הן נשים (להערכתנו כ-90%). זו כנראה אחת הסיבות שהנהלת בתי המשפט מתעמרת בנו חרף מקצועיותנו: הפגיעה המרכזית הנה החלטה שרירותית, לפיה אנו נפוטר כעבור מקסימום 6 שנות עבודה, גם אם השופט אצלו אנו מועסקות – שבע רצון מעבודתנו ומעוניין בהמשך עבודתנו. בצד מעשה זה – אנו מקופחות לכל אורך הדרך בכל תנאי השכר, הנחותים משמעותית מתנאיהם של יתר עובדי הנהלת בתי משפט, ויתר המשפטנים המועסקים בשירות המדינה הזוכים במובחן מאתנו להעסקה יציבה ולביטחון תעסוקתי. יוצא שהמערכת האמונה על אכיפת שלטון החוק בישראל - עוברת בעצמה על החוק".

העוזרות המשפטיות הוסיפו במכתב וטענו "הענקת פרס להנהלת בתי המשפט בנושא שוויון מגדרי – היא יריקה בפרצופו של כל אדם אינטליגנטי במדינת ישראל, יריקה בפניו של כל אדם בעל חוש צדק מינימלי, יריקה בפניהן של העוזרות המשפטיות במערכת המשפט ומעשה שיעודד את הנהלת בתי המשפט להמשיך ולהתעמר בנו."

עו"ד שרית טוביס, יו"ר הוועד הארצי של העוזרים המשפטיים, מסרה: "זהו אבסורד מוחלט להעניק להנהלת בתי המשפט פרס על "שוויון מגדרי", בשעה שמאות עוזרים משפטיים, כאשר כ-90% מהן הן נשים, עלולות להיות מפוטרות תוך זמן קצר בהחלטה שרירותית".

טוביס הוסיפה, "מעבר לעובדה שמערכת המשפט בישראל נמצאת בעומס גדול, ופיטורים שרירותיים של עוזרים משפטיים מנוסים יביאו לכך שעומס זה רק ילך ויגדל, הדרישה העיקרית היא לשנות את הנוהל השרירותי, אשר לא רק פוגע בעובדים רבים, אלא גם, ואולי בעיקר, בשירות אותו מספקת המערכת לציבור".