שאמה הכהן בהר הבית. הפעם לא יהיה ניסיון לניתוק הזיקה
שאמה הכהן בהר הבית. הפעם לא יהיה ניסיון לניתוק הזיקהצילום: דוברות שגרירות ישראל לאונסק"ו

מדינות ערב נסוגות בהן מהניסיון להמשיך ולפגוע בישראל בארגון אונסק"ו. הצעת החלטה שאמורה לעלות בארגון בתחילת חודש מאי והופצה באורח בלתי רשמי, מגלה הישג משמעותי למשרד החוץ ולדיפלומטיה הישראלית באחת הזירות הכי קשות ועוינות לישראל בין ארגוני האו"ם.

לאחר סדרה של החלטות בהן נעשה נסיון למחוק את הקשר של העם היהודי למקומות הקדושים בירושלים ולהציג אותם כקדושים למוסלמים בלבד, החליטו מדינות ערב לקחת לפחות צעד אחד אחורה בעניין הרגיש הנוגע לכל יהודי ברחבי העולם.

ההצעה, שתועלה להצבעה בדיון שיקיים תחת הכותרת "ירושלים, עזה ויהודה ושומרון", קצרה משמעותית ורוקנה מחלק ממרכיביה האנטי-ישראלים.

בשבועיים האחרונהחל מאמץ מרוכז נוסף כדי לרכך עוד את ההחלטה ומשתתפים בו משרד החוץ והמשלחת בפריז, כשברגעי ההכרעה צפוי ראש הממשלה עצמו להוביל את המאבק ההסברתי והדיפלומטי.

שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, אומר כי "כשמדובר בהחלטות אנטי ישראליות ביוזמת מדינות ערב אז הישגים וסיכומים סופרים רק במדרגות ביציאה מהבניין בסיום ההצבעה. עדיף לקבל טיוטת החלטה ללא פגיעה ודקירה ישירה בהר הבית והכותל שהם הלב של העם היהודי, אבל אין לנו כוונה לשתוק כשדוקרים אותנו במקומות אחרים גם אם הם פחות רגישים".

הוא מוסיף כי "מדינת ישראל החליטה לשים סוף לאובססיה וההסתה נגדה בארגונים הבינ"ל גם אם זה יקח שנים - ועד אז לייקר מאד את המחיר שמשלמים היוזמים והשותפים לכך. אין ספק שעם הממשל החדש בוושינגטון בראשות הנשיא טראמפ והשגרירה היילי- היעד שהיה נראה עד לא מזמן פנטזיה הפך למטרה ברת השגה".

"בכל מקרה", מסכם שאמה הכהן, "נעבוד בחודש הקרוב מסביב לעולם ומסביב לשעון כדי להמשיך ולהסביר את האמת שלנו העכשווית וההיסטורית ונצפה אך לא נבנה גם על שפיות והגינות מצד שכנינו".