הרב שטיינמן
הרב שטיינמןצילום: פלאש 90

והגית בו: במכתב שהוקרא אמש באירוע לתלמידי הישיבות שהתקיים בירושלים, ביקש מנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן מתלמידי הישיבות לנצל הזמן ללימוד תורה גם בימי 'בין הזמנים'.

"שמחתי לשמוע כי אתם מתכנסים להוקיר את הבחורים אשר זכו לסיים את המסכתות שלמדו, ועליכם להיות מאושרים בזה שיכולים להיות שתולים בבית ה׳", כתב הרב שטיינמן בן ה-103.

בדבריו אמר כי למרות שראוי לכל אחד לסייע ולהטות שכם במטלות הבית לקראת חג הפסח, יש לנצל את הזמן הנותר ללימוד תורה. "יראה כל אחד לנצל גם את בין הזמנים, אשר גם אם מוכרחים לעזור בבית, אבל יתר הזמן צריך ללמוד ולהיות שקוע בתורה".

במעמד השתתף גם ג'ייסון גרינבלט, שליחו האישי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למשא ומתן במזרח התיכון. גרינבלט כבר היה בדרכו לשדה התעופה בנתב"ג לאחר שסיים את ביקורו בוועידת הפיסגה של מנהיגי המדינות הערביות בירדן.

במהלך האירוע פגש גרינבלט את ראש ישיבת פוניבז' הרב גרשון אדלשטיין, מי שמסומן בציבור הליטאי כיורשו של הרב שטיינמן. השניים שוחחו כמה דקות.

מאחורי המפגש עמד אליהו ארנד, מנהל לשכתו של סגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא. בפגישה נטלו חלק ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), מנחם שפירא וחבר מועצת העיר בירושלים יצחק פינדרוס שתרגם את השיחה לאורך המפגש כולו בשל היותו דובר אנגלית.

במהלך השיחה ביקש גרינבלט את ברכת הרב ותהה, "איך יהיה לי את הכוח למלא את תפקידי". הרב השיבו כי "אדם שעושה מעשים טובים - מהשמיים עוזרים לו".