כשתורה וקולנוע נפגשים
כשתורה וקולנוע נפגשיםצילום: תורת החיים

אמש בהשתתפות קהל רב התקיים היום הפתוח של בית הספר לקולנוע יהודי 'תורת החיים', במסגרתו התקיים שיח מרתק של אנשי תורה הפועלים באיכות ובעצמה בעולם התעשייה והמדיה

במסגרת היום הפתוח התקיים פאנל יוצרים עם השחקן ומרצה בית הספר מיכאל וויגל, השחקן שלמה צים, המחזאי בן לוין, ומרצה בית הספר וראש תחום יהדות בתאגיד הבמאי אורי גרודר. לכל הנזכרים לעיל קריירה מוערכת ורבת שנים בעולם החילוני, ולמרות כל זאת החליטו הם בשלב מסוים לעשות מהפך - ולחזור בתשובה, וכן כולם מרצים כיום בבית הספר לקולנוע יהודי 'תורת החיים'.

היוצרים נפגשו לשיח אמנים שכלל גם שאלות מהקהל, שעסקו בין היתר בשאלות כמו אומנות יהודית אמיתית מהי, ומה ההבדל בינה לבין האומנות הכללית, האם יש פרנסה בתחום, וכיצד ניתן להשפיע וליצור במציאות כה מורכבת, על פי ההלכה.

כמה דקות לפני פתיחת הפאנל נשא דברים נשיא מוסדות תורת החיים הרב שמואל טל – אשר הפליג בחשיבות השימוש בכלי התקשורת לטובת פעילות מקודשת, וכמו כן נתנה הרצאה של בוגר ביה"ס, הרב זאביק הראל, המנהל כיום את ערוץ הידברות, אשר ביים בעברו סרטים בעלי שם. לאחר סיומו של הפאנל, התקיימו סדנאות חווייתיות עם המרצים.

ישראל סלנט, מנהל ביה"ס, אמר בסוף האירוע: "ברוך השם הערב היה הצלחה גדולה מבחינתנו. זכינו להגעתם של כמאה איש, וקיבלנו תגובות מדהימות. מעבר לכך, אני שמח לומר שההרשמה בשיאה, ושנשאר לנו מספר מקומות מוגבל לשנת הלימודים הבאה. אני מזמין את כל מי שרוצה להצטרף להצלחה, ולהרוויח שליחות עם ששכרה הגשמי והרוחני בצדה, להגיע אלינו ולהתרשם. כולכם ברוכים".