רה"מ וחברי הקבינט חייבים להבהיר לעם כיצד הם מתכוונים לפעול לעצמאות ישראל. נתניהו
רה"מ וחברי הקבינט חייבים להבהיר לעם כיצד הם מתכוונים לפעול לעצמאות ישראל. נתניהוצילום: רויטרס

הגיעה השעה לקבוע את הדבר שהיה כבר לעובדה חד-משמעית: ממשלת ישראל אינה מסוגלת להגשים את מדיניות בוחריה.

הכרזתו של שר החוץ אביגדור ליברמן כי החלת ריבונות ישראלית בשטחי יהודה ושומרון תוביל למשבר בין ישראל לארצות הברית מבהירה את המציאות העגומה הזאת. מדינת ישראל אינה מדינה עצמאית שיכולה לקבוע את גורלה, היא תלויה בחסדי אומות העולם ובראשן ארצות הברית של אמריקה.

לפיכך, אי החלת ריבונות ביהודה ושומרון הופכת לנגד עינינו להחלטה אופרטיבית שמשמעה סלילת הדרך להקמת מדינה ערבית נוספת בלב מדינת ישראל. אין הסבר אחר. הרי אי אפשר לאותה כברת ארץ להתקיים לנצח בלי ריבונות מדינית כלשהי. אם מדינת ישראל אינה יכולה להחיל ריבונות כזו, תחול בה מן הסתם ריבונות אחרת, כלומר ריבונות ערבית.

ממשלת הימין מגשימה אפוא את מדיניות השמאל בישראל בניגוד לרצון הבוחרים בה. מה היה הטעם לבחור בליכוד, בבית היהודי או בישראל ביתנו? מלאכת מפלגות האופוזיציה נעשית בפועל על ידי בנימין נתניהו, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן. כל שחסר הוא שיצביעו הצבעת אי אמון בעצמם. העובדה היא שהרוב היהודי במדינת ישראל אינו קובע דבר ולא חצי דבר באשר לגורלו. הבחירות הכלליות אינן אלא סידור עבודה לעסקנים פוליטיים. זרים בוחשים בקדרתנו ואין לנו רשות להתנגד.

משבר תאגיד השידור הציבורי עלול, או עשוי, להוביל לבחירות חדשות בתוך חודשים ספורים. יכול להיות שראש הממשלה מוביל בכוונה מהלך כזה נוכח חוסר ההבנות בין ישראל לארצות הברית בכל הנוגע לעתיד חבלי יהודה ושומרון. אבל גם זו אינה בשורה מרנינה, משום שנוכחנו פעם אחר פעם שאין כל ערך להכרעת הבוחרים והמדינה תמשיך לקרטע כהרגלה. בחירות לא יעלו ולא יורידו.

ראש הממשלה וחברי הקבינט חייבים להבהיר לעם ישראל כבר היום כיצד הם מתכוונים לפעול לעצמאות ישראל, או שיודו שהדבר למעלה מכוחם ויניחו את המפתחות. המדינה שלנו זקוקה למנהיגים מובילים בביטחון ולא מובלים בעקבות רוחות עיוועים. השמחה והתקווה שעלו עם היבחרו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית מתבררות כשמחה מוקדמת ותקוות שווא. אם אין אנו לנו – מי לנו? והזמן פועל לרעה.

המסקנה היחידה המתקבלת מחייבת התייצבות ברורה וחד-משמעית מול אומות העולם בתביעה לא מתפשרת להבטיח את קיומה של מדינת היהודים. הקמתה של מדינה ערבית נוספת מאיימת על קיומה של המדינה היהודית, כי אין למדינה כזאת שום מטרה מלבד ביטול המדינה היהודית. אי הכרה בסכנה הזאת היא תוצאה של ליקויים חמורים באופן עמידתנו מול פני העולם המערבי.