הכנס הארצי לתורה שבעל פה שיזמה מכללת אורות ישראל, נערך היום (ראשון) ברחובות בהשתתפות עשרות רבנים. נשיא הכנס המחדש מסורת של עשרות שנים שנערכה בעבר במוסד הרב קוק הוא הרב חיים סבתו, ראש ישיבת מעלה אדומים.

במושב המרכזי ירצו במגוון מקצועות התורה, גמרא, הלכה, מדרש ואגדה, משפט התורה ואישים ושיטות: הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הרב הראשי לירושלים הרב שלמה עמאר, הרב שמחה קוק, הרב שמואל אליהו, הרב יהושע וייצמן, הרב שלמה דיכובסקי, הרב שבתאי רפפורט, הרב יעקב שפירא, הרב אליהו בלומנצוייג, הרב אלישע וישלצקי, הרב ישראל רוזן, הרב פרופ' יגאל שפרן, הרב יוסף צבי רימון, הרב בן ציון אלגזי, הרב ד"ר יהודה זולדן, הרב אליעזר קשתיאל, הרב חגי לונדין, פרופ' יובל סיני ועוד עשרות מראשי הישיבות בציונות הדתית.

הכנס החל לפני שבוע ביום בקמפוס אלקנה שעסק בסוגיות לימוד התורה לנשים ובו נערך פאנל מיוחד בנושא של ראשות מדרשות לבנות וקביעה של הרב יעקב אריאל כי נשים חייבות בלימוד תורה. ביום חמישי נערך יום לימוד מיוחד על תורת הרמב"ם, בו לקחו חלק בין השאר חתן פרס נובל פרופ' ישראל אומן, ושופט ביהמ"ש העליון נעם סולברג שאמר כי יש צורך להעצים את השימוש במשפט העברי בדין הישראלי.

פרופ' יובל סיני, נשיא מכללת אורות ישראל שיזמה את הכנס, אומר כי הוא שמח על הגעת מאות רבות של אוהבי התורה שבעל פה לימי הכנס הראשונים, "בין ההכנות לפסח – ראוי גם למלא את המצברים בזמן איכות של לימוד תורה שבעל פה, אנו קוראים לציבור לעצור את עמל הנקיונות וליטול הפוגה לצורך היום המרכזי, המסיים את הכנס, ביום א' הקרוב שאליו יגיעו עשרות רבנים ומרצים אוהבי תורה".