הפגנות נגד גיוס
הפגנות נגד גיוסצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנהלת מרכז הקונגרסים "בנייני האומה" בירושלים החליטה (יום א') לבטל כינוס של 'הפלג הירושלמי' המוביל את המחאה הקולנית נגד גיוס לצה"ל, מחשש שישמעו בו דברי הסתה נגד חיילים חרדים.

בהודעה שפרסמה הנהלת בנייני האומה הוסבר כי המארגנים הטעו את הנהלת המקום. "מרכז הקונגרסים הבינלאומי - בנייני האומה', ביטל היום את האירוע המתוכנן של עמותה בשם "אשר יקים", שתכננה לערוך אירוע של הפלג החרדי הליטאי, בראשות הרב אויערבך, מחר", נאמר בהודעתם.

לפי הנהלת המרכז, "ביטול האירוע בא בשל הטעיה מצד המארגנים בקשר לאופי האירוע המתוכנן, תכניו ומשתתפיו. מארגן הכנס מסר לחברת בנייני האומה כי מדובר באירוע 'לחיזוק האמונה', בעוד שבפועל מסתבר כי מדובר בערב הוקרה לעריקים משירות בצה"ל, בהנהגת הרב אויערבך. בפרסומים שונים אף נאמר כי לאירוע הוזמנו אלפי עריקים... המרכז מחויב לשמירת החוק, ולא יאפשר לערוך בין כתליו אירועים הקוראים להפרת החוק ועידוד עריקים מצה"ל".

במודעות שהתפרסמו לקראת הכינוס נכתבו ססמאות נגד הגיוס ונגד חרדים המשרתים בצה"ל. דוד שמרון, יו"ר מרכז הקונגרסים בבנייני האומה, הסביר לגלי צה"ל כי "אין לנו בעיה עם הבעת דעה כלשהי אך כוונת המארגנים היא לקרוא להשתמטות מצה"ל בניגוד לחוק. לא נאפשר זאת".

בתוך כך, אחר הצהריים נגזרו 56 ימי מאסר על העריק שבעטיו פרץ גל המחאות האחרון. ב'פלג הירושלמי' מבטיחים להחריף את המחאה.