משפחות נופלים זועמות על תהלוכת הנכבה
מתוך "הפטריוטים" בערוץ 20

זעם בקרב תושבי הגליל המערבי ומשפחות הנופלים משיירת יחיעם, על הממשלה והרשויות שלא בלמו את כוונת "הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים", לקיים את טקס ותהלוכת יום הנכבה דווקא באתר ההנצחה ל- 46 לוחמי שיירת יחיעם.

המשפחות טוענות כי לא יתכן שקיום העצרת והצעדה כלל לא עלה לדיון, וזאת בחוסר התחשבות במשפחות השכולות, המגיעות ביום הזיכרון ויום העצמאות לאתר ההנצחה, לקיים טקסי זיכרון והתכנסויות משפחתיות לזכרם של הנופלים.

משפחות הנופלים בקרב תוהות עוד מדוע יש ליצור חיכוך מיותר, באזור הגליל המערבי, וקוראות לשר הביטחון ומפכ"ל המשטרה להתערב אישית בנושא, טרם יגרם מאבק מיותר.

את היוזמה לקיום טקס ה'נכבה' באתר ההנצחה לחללי שיירת יחיעם, יזמה 'הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים', האחראית על הפקה וארגון טקסי יום הנכבה. הועדה הודיעה לאנשי התקשורת באזור הגליל, כי היא צופה שבעצרת ובתהלוכה ישתתפו כ- 25 אלף איש .

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, המתנגד בתוקף לקיום העצרת, אמר "לא יקום ולא יהיה. חד משמעית, אני מתנגד לקיומה של עצרת כזו ביום העצמאות באתר ההנצחה לנופלים. ביום העצמאות יחגגו יהודים את יום העצמאות. לא אתן את ידי לקיום עצרת הנכבה. שהמארגנים יבחרו להם מקום מתאים לחגיגות הנכבה".

נילי פחטר, יעל שביט ודן פחטר, המייצגים את משפחתו של מפקד שיירת יחיעם, בן עמי פחטר ז"ל (אשר על שמו קרוי הישוב "בן עמי"), אשר נפל במלחמת העצמאות יחד עם 45 מחייליו, בדרכם לפרוץ את המצור על יחיעם ולהביא אספקה לקיבוץ, תוקפים גם את קיום עצרת הנכבה במקום.

"משפחות הנופלים מגיעות לאתר בימי הזיכרון וביום העצמאות כדי לזכור את הנופלים שלחמו באומץ לשחרור יחיעם הנצורה. לא ייתכן, כי בתאריך זה של יום העצמאות למדינת ישראל, תתקיים צעדה דווקא באתר להנצחת הנופלים. אנו דורשים להעתיק את הצעדה מאזור האנדרטה", אמרו בני המשפחה.