יד שרה
יד שרהצילום: המתנדב אלי כהן

היערכות שיא ב''יד שרה'' לקראת חג הפסח, "החג המשפחתי" הגדול ביותר בשנה.

אלפי פריטי ציוד רפואי הועברו בימים אלו לסניפי הארגון ברחבי הארץ.

משה כהן, מנכ''ל "יד שרה", אומר כי "בפסח משתדלים להביא את כל בני המשפחה סביב לשולחן הסדר, הסבים והסבתות מבתי אבות, חולים ויולדות. אנחנו שמחים לעזור לכולם להיות בבית עם ציוד רפואי של 'יד שרה', זהו החזון של יד שרה וזה המסר שהעביר אורי לופליאנסקי ל-7000 המתנדבים".

בשבועות האחרונים נרכשו מאות הליכונים ומכשירים נוספים. למחלקת אשפוז-בית נרכשו 300 מיטות חשמליות בשווי מאות אלפי שקלים כדי לספק את הדרישה הגוברת. "מטרתנו, כמו בכל ימות השנה, היא לאפשר לאנשים עם קשיים תפקודיים להיות בבית", אמר כהן.

המנכ''ל סיפר כי ''המתנדבים בבתי המלאכה תיקנו בשבועיים האחרונים יותר מ-1,500 מכשירים רפואיים וביחד עם הציוד חדש שנקנה מתרומות, אנו משתדלים למלא את כל הדרישות".

הפריט המבוקש ביותר להשאלה הוא כיסא גלגלים. על פי ההערכה, עד ערב החג יושאלו בסניפי ''יד שרה'' 4,000 כיסאות גלגלים והליכונים, מאות בלוני חמצן, מיטות חשמליות, מנופים להרמת חולים ומאות מכשירים נוספים. בארגון מבקשים מהציבור לא לחכות לרגע האחרון ולפנות כבר עתה על מנת לשאול את הציוד הנצרך.

גם במחלקה המספקת ציוד רפואי לתיירים המתקשים בתנועה ישנה עלייה בפניות. אגף הרכב מספק את הציוד אותו הזמינו התיירים ישירות לבתי המלון ולבתי ההארחה בהם ישהו.

גם בדרישה לשירות ה'נכוניות' – שירות ההסעות לאנשים בכיסאות גלגלים, ניכרת עלייה לקראת החג. חולים רבים מבקשים להשתחרר מבית החולים לתקופת החג ולחגוג את ליל הסדר בקרב בני משפחותיהם.

כבדי ראייה יכולים להוריד את נוסח ההגדה של פסח באותיות גדולות מתוך אתר האינטרנט של ''יד שרה''.

ההגדה מודפסת על 67 עמודים. ההגדה - באדיבות דעת - מרכז ללימודי יהדות ורוח במכללת הרצוג.