רב ניצב אלשיך
רב ניצב אלשיךצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

קצינת משטרה הטוענת כי הוטרדה מינית על ידי ניצב רוני ריטמן, ראש יחידת להב 433, הגישה היום (שלישי) תביעת דיבה נגד מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך.

הקצינה תובעת את אלשיך על סך 138 אלף שקלים, לאחר שלדבריה כינה אותה "עבריינית" בפגישה עם הקצינים הבכירים של המשטרה.

ההחלטה להגיש את תביעת הדיבה התקבלה על רקע פרסום אמירות המיוחסות למפכ''ל, לפיהן ישנם בעלי אינטרסים שעומדים מאחורי ניסיונות לפגוע בלהב 433 ובעומד בראשה.

עורך הדין חי בר-אל שמייצג את הקצינה כתב בכתב התביעה "ידוע לאלשיך היטב שהתובעת לא הואשמה מעולם בפלילים, בוודאי שלא הורשעה מעולם בפלילים ואין מאחורי תיאורה כ'עבריינית' דבר מלבד הוצאת דיבה", נכתב. "ברור כי אין מדובר ב'פליטת פה' של אלשיך או באמירה בתום לב אלא בפגיעה מכוונות ומתמשכת בתובעת, מתוך כוונה לבזותה ולהשפילה".

"הדברים משוללי יסוד, מלעיזים ומכפישים. הדברים חמורים שבעתיים כאשר מדובר באמירות של מפכ"ל המשטרה הממונה על אכיפת החוק בישראל", נטען בתביעה, "כאשר מפכ״ל משטרה מכנה אדם 'עבריין', יש לכך משמעות מיוחדת. אין מדובר באדם מן הרחוב, הדיוט אשר דבריו נלקחים ונשמעים בזהירות הראויה, אלא במי שמופקד על משטרת ישראל, שתפקידה ללכוד עבריינים אשר ביצעו פשעים ולהביאם לדין. כאשר מדובר בנפגעת עבירות מין לאמירותיו של המפכ"ל חומרה יתרה עוד יותר.

''המפכ"ל מרשה לעצמו להתבטא בצורה קשה ושקרית כלפי קורבן עבירות מין, כאשר בפועל תפקידו להגן על קורבנות עבירות מין ולגנות עברייני מין ולא לרדוף קורבנות עבירה, להשפילן ולבזותן. אמירתו של אלשיך גורמת לפגיעה בעבודתה של התובעת במשטרה ואף תפגע באפשרותה למצוא עבודה גם מחוץ למשטרה", טען עורך הדין בכתב התביעה.

תגובת המשטרה טרם התקבלה