נתניהו באזכרת הנשיא השישי חיים הרצוג
נתניהו באזכרת הנשיא השישי חיים הרצוגצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא השישי, חיים הרצוג ז"ל, בהר הרצל.

ראש הממשלה התייחס בפתח דבריו לאירועים בסוריה, "התמונות שמגיעות אלינו צריכות לטלטל כל בן אנוש. מדינת ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, בייחוד נגד אזרחים וילדים חסרי ישע. אני סיפרתי עכשיו לנשיאה נאור שראיתי תמונות של ילדים פעורי פה, עיניים קרועות לרווחה שמתו בחנק".

לדבריו, "מדינת ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית למלא את התחייבויותיה לשנת 2013 ולהשלים את סילוקו של הנשק הכימי מסוריה. אחרת אין שום ערך להתחייבויות ולאמנות בינלאומיות. המלחמה האכזרית המשתוללת סמוך לגבולנו משתוללות כבר שש שנים, מדגישה את הציווי הגדול להקמתה של מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל. לעולם נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל אויב, מול כל איום".

נתניהו הוסיף וסיפר, "חיים הרצוג, ממשחררי ברגן בלזן במדי הצבא הבריטי, מעולם לא קיבל את קיומה של ישראל בשוויון נפש. הוא כתב: 'זכיתי לראות את העם היהודי מגיח מהמעמקים המבעיתים של השואה וממריא בכנפיים מצולקות אל הגבהים של מדינת ישראל הריבונית בארץ ישראל'. הוא ראה בעין מפוכחת את האיומים עלינו אבל גם באמונה בוטחת את יכולותינו להדוף את האיומים הללו. הוא דחה בתקיפות את העלילות נגדנו והוא הביע גאווה גדולה בהישגי מדינתנו".

כמו רבים כאן, אדוני הנשיא, כמוך ואחרים שהיו אז בארץ, במדינה, גם אני זוכר את דבריו המפוקחים והבוטחים בקול ישראל לפני מלחמת ששת הימים ובמהלכה. כנער, כפי שעשו רבים אחרים, האזנתי לו בשקיקה ברדיו. הרצוג חיזק את רוחנו. הוא חיזק את רוחו של הציבור הישראלי ברגעים הקשים. התרשמתי מהביטחון שהוא ביטא, מהשקט הנפשי, מהאמונה בעוצמתנו.

"אין איש שלא זוכר את הדרך התקיפה שבה הדף חיים הרצוג מעל בימת האו"ם את ההחלטה שהשוותה בין הציונות לגזענות. התמונה של שגרירנו באו"ם הרצוג, קורע לגזרים את נוסח ההחלטה השערורייתית, צרובה בתודעה הלאומית ואני יכול להגיד לכם - גם בתודעה הבינלאומית", הזכיר נתניהו.

"עלינו להמשיך לעמוד בנחרצות כאיש אחד נגד תרבות השקר שחלחלה לשורות האו"ם. מאבקנו בגינויים האוטומטיים, האבסורדיים כלפי ישראל, נמשך בעוז, וחיים הרצוג הוא אחד ממורינו במאבק הזה. כנשיא המדינה, חיים הרצוג הביע פעמים רבות את התפעלותו ממדינת ישראל, מהישגיה, מהאור שבוקע ממנה", הוסיף ראש הממשלה.