נתניהו. הערב
נתניהו. הערבצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שלישי) בטקס חתימת הסכם גג בעיר אור יהודה. באירוע השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש העיר אור יהודה ליאת שוחט.

הסכם הגג לעיר אור יהודה יוסיף 5,000 יחידות דיור חדשות בלב הארץ, במטרופולין תל אביב.

ההסכם מבטיח מימון של תשתיות, בנייה של מבני הציבור והקהילה החשובים לשם קליטת התושבים החדשים, ושיפור פני העיר והשירותים לכלל התושבים.

במסגרת ההסכם יתווספו למעלה ממיליון מ"ר של מסחר תעסוקה אשר יאפשר לרשות המקומית לשפר את רמת השירותים לכלל התושבים.

בנאומו בטקס התייחס נתניהו לאירועים האחרונים בסוריה, "אנחנו חיים באזור מאוד סוער ורוגש עם מדינות שמתפרקות, עם אלימות גואה, עם קיצוניות שמאיימת להחריב כל פינה וגם מאיימת על להחריב אותנו בריש גלי. אנחנו נמשיך במדיניות שקולה ואחראית ומאוד תקיפה".

לדבריו, "בשש השנים הללו, מהמהפך שנקרא 'האביב הערבי' - הלוואי שהיה מגיע האביב - בסערה הזאת, בטלטלה הזאת, אנחנו שמרנו על מדינת ישראל יציבה, בטוחה, איתנה. אנחנו שומרים על גבולותינו, אנחנו פועלים מעבר לגבול בהתאם ולפי הצורך, אבל אנחנו גם מושיטים יד ככל שאנחנו יכולים לסייע מבחינה הומניטרית לטרגדיות שמתרחשות לידנו".

"היום התרחשה טרגדיה גדולה מאוד, או לפחות התבשרנו עליה היום", ציין נתניהו, "והתמונות הללו שאנחנו רואים, ילדים שהופצצו על ידי כוחות שהפעילו נשק חירום, נשק שהוא בניגוד לחוק הבינלאומי, נשק שהפסיקו להוציאו מסוריה. אתה רואה את הילדים הללו עם פיות פעורים, עם עיניים פקוחות וידיים שלוחות לצדדים, הרגליים כבר אינן, נחנקו במותם - וזה מזעזע. זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו. אנחנו גם נגביר את המאמצים שלנו שנמשכים כל הזמן לעזור לילדים, לעזור לניצולים, לעזור לאזרחים".

נתניהו הפנה את תביעתו לקבילה הבינלאומית, "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית לממש התחייבות שהיא נתנה ב-2013 להשלים את הפינוי של הנשק הכימי בסוריה. אם הדברים הללו אינם מתבצעים אז איזה ערך יש לכל האמנות הבינלאומיות ולהסכמים הללו? אבל מעל לכל, אנחנו מחדשים גם את המחוייבות שלנו להגן על המדינה שלנו".

"אם יש לקח אחד שאנחנו היום כולנו חייבים להבין אותו, זה הלקח הגדול של הקמת מדינת ישראל והקמת צבא ההגנה לישראל. אנחנו תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום ומול כל אויב, וזו ההתחייבות שלי", חתם נתניהו את דבריו.