נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

שרת התרבות מירי רגב ושר החינוך נפתלי בנט, סיכמו על שיתוף פעולה בין משרדיהם לציון 50 שנה לניצחונה של ישראל במלחמת ששת הימים ולשחרור חבלי יהודה ושומרון, רמת הגולן ובקעת הירדן.

היוזמה המשותפת, נעשית בתמיכתו של ראש הממשלה, ובמסגרתה משרדי התרבות והחינוך יקדישו לציון אירועי שנת ה-50 סכום כולל של 10 מיליון שקלים אשר יכללו כנסים ואירועי תרבות ומורשת לציבור הרחב. האירוע המרכזי יצויין בעצרת ממלכתית בגוש עציון, ביום השיבה לכפר עציון.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "מדינת ישראל תציין השנה בחגיגיות ובכבוד הראוי יובל לשחרורה של ירושלים, של הבקעה, השומרון והגולן. עם שרוצה לדאוג לעתידו, צריך תמיד להסתכל אחורה על עברו ולדעת להמשיך את שושלתו. חינוך הוא לא רק מצוינות לימודית, אלא גם חיבור שורשי ועמוק לשרשרת הדורות היהודית והישראלית".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הוסיפה, "ללא קשר למחלוקות באשר לסכסוך על חבלי ארץ אלה, על כל ישראלי לדעת ולהוקיר את המקומות הללו כערש העם היהודי ותרבותו כפי שאמר נתן אלתרמן 'ניצחון זה החזיר לידי היהודים את העתיקים והנעלים בקודשי האומה, החרותים בזיכרונה ובעמקי תולדותיה יותר מכל'".

"משרד התרבות ומשרד החינוך רואים לעצמם חובה להנחיל ולהביא בפני הציבור את הזיקה ההיסטורית והתרבותית העמוקה של העם היהודי למקומות אלה", דברי רגב.