אלעזר שטרן
אלעזר שטרןצילום: דוברות

מוראד עדאיס מהכפר בית עמרה שבהר חברון הוא רק בן 15, אבל כבר נהנה ממשכורת של 12 אלף שקלים בחודש (!).

אם תשאלו את עצמכם מה מייחד את הנער ומה אופי העבודה שבגינה הוא מרוויח סכום כה גבוה, תופתעו לגלות כי שכרו מגיע מהרשות הפלשתינית רק בגלל שבינואר 2016 טיפס במעלה ההר מכפרו אל היישוב עתניאל הסמוך ורצח באכזריות את דפנה מאיר ז"ל בפתח ביתה. כן, הרשות הפלשתינית משלמת שכר על רצח יהודים על בסיס הצלחות. אם, למשל, מוראד היה רק פוצע את דפנה ועונשו היה 10 שנות מאסר - שכרו החודשי היה 4,000 שקלים בלבד.

הרשות הפלשתינית שילמה בשנת 2016 סכום של כ‑1.1 מיליארד שקלים למחבלים פלשתינים שבבתי הכלא ולמשפחות מחבלים הרוגים. סכום זה עולה כדי שבעה אחוזים מתקציב הרשות. רק כדי לקבל פרופורציות, זה בערך האחוז שמהווה תקציב הבריאות מתקציב מדינת ישראל. אם לא די בעובדה שהרשות משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם משכורות חודשיות נדיבות, היא אף עושה זאת בפומבי ובגאווה.

תשלום קצבאות למחבלים על ידי הרשות אינו רק פשע של תמיכה בטרוריסטים לאחר מעשה, אלא אף הסתה ועידוד לביצוע מעשי רצח עתידיים. שכרם של המחבלים היושבים בבתי הכלא עולה ככל שהפיגועים שביצעו גבו קורבנות רבים יותר, והכול מעוגן בחוק הפלשתיני הגלוי לעין כול. המסר של ההנהגה לציבור ברור: מדברים על שלום אבל מממנים מלחמה.

איך אנחנו יכולים למנוע את זה? עם הקמת הרשות נחתם נספח כלכלי ובו נקבע שמדינת ישראל תגבה בעבור הרשות הפלשתינית מיסים בגין סחורות שמיובאות אליה. בכך מתקיים האינטרס הישראלי לשלוט בכל הייבוא במרחב. כספי המיסים הללו מהווים נתח עיקרי מתקציב הרשות. לא פעם החליטה ממשלת ישראל להקפיא את העברתם לתקופה כזו או אחרת, ובכל פעם זה נגמר באופן דומה: הכסף הועבר ולכל היותר קוזזו סכומים בגין חובות לחברת החשמל. קיזוז מכספי המיסים בגין תמיכה בטרור מעולם לא בוצע.

וכאן הבן שואל, למה הממשלה הימנית ביותר שידעה מדינת ישראל לא מחליטה לקזז כספים בגין תמיכה בטרור? מדוע מהסס "מר ביטחון" בזמן שמחבלים מקבלים משכורת בעבור מעשי רצח? הטענה בדבר קריסת הרשות הופרכה באוזניי על ידי ראשי מערכת הביטחון שעמם התייעצתי. על הצעת חוק הקיזוז שאנו מקדמים חתמו שני ראשי שב"כ לשעבר, אלוף במיל' וניצב בדימוס. הם יודעים דבר או שניים על האיום הזה, וסבורים כמוני שהצעד הזה נכון ונחוץ.

בימים אלו מקודמת חקיקה ברוח זו בארצות הברית, במטרה לקזז סכומים מהסיוע האמריקני לרשות. תהיה זו בושה גדולה לממשלת ישראל אם ידידינו מאמריקה יעקפו אותנו בהגנה על האינטרסים הביטחוניים שלנו.

הכותב הוא אלוף במיל', ח"כ מטעם 'יש עתיד'