"מודה לקב"ה שנתן לנו 20 שנה עם אלחי"

סמל אלחי טהרלב, לוחם חטיבת גולני בן 20 מהיישוב טלמון, נרצח הבוקר (חמישי) בפיגוע דריסה בצומת עופרה שבבנימין.

אביו, הרב אוהד טהרלב, סיפר לגלי צה''ל על הרגע בו הבין שהנורא מכל קרה, "קיבלתי מהבן שלי הודעה שהיה פיגוע בעפרה וישר הרגשתי מאוד לא טוב, הייתי נסער, ניסיתי ליצור עם אלחי קשר ותפסתי את אחד החברים שלו שגמגם לי. אז הבנתי שקרה משהו נורא".

הרב טהרלב נפרד ממנו בפעם האחרונה, "אלחי הוא ילד מקסים. בכל מקום שהוא נמצא הוא מביא שמחה לחיים. הוא תמיד חייך ומעולם לא היה לו כעס. היה ילד מקסים. אהב המון לשיר לנגן ולטייל. ילד מלא חיים כשמו כן הוא. נתמודד עם מה שהחלל הזה יעשה לנו. אנחנו מתמודדים, מנסים להכיל ולהמשיך לחיות".

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל, מאלק חאמד בן 21 מסילוואד, נסע מספר פעמים על הציר בחיפוש אחר חיילים. המחבל נסע עד צומת תפוח ובחזרה לעפרה. כשהגיע לעפרה, זיהה את החיילים שעמדו בפינת הצומת, בהם גם אלחי, מרחק מטרים ספורים מהבטונדות - אז הסתובב וסטה לעברם בחדות.

הוא פגע בשני חיילים, וטהרלב נהרג במקום. פרמדיקים של מד"א שהגיעו מיד לזירה נאלצו לקבוע את מותו. מצבו של החייל השני קל והוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים בירושלים. המחבל עצמו נורה ונפגע באורח קל בלבד.

הוא נעצר על ידי חיילים שהגיעו למקום ונלקח לחקירה. כוחות הביטחון הגיעו לביתו בסילוואד ותחקרו את בני משפחתו. אלחי היה חברם של שניים משלושת הנערים החטופים. הוא הותיר אחריו שישה אחים.