השר חיים כץ
השר חיים כץצילום: Marc Israel Sellem פלאש 90

שר הרווחה חיים כץ הבטיח היום (ה') כי יפעל מול משרד האוצר להגדיל תקציב 'קמחא דפסחא'.

את הדברים אמר בעקבות פניית 16 חברי הכנסת מכל סיעות הבית, בדרישה להגדיל את תקציב הקמחא דפסחא המחולק לעמותות.

"משרד הרווחה ביצע מהלך משותף עם משרד האוצר בהפעלת מיזם לביטחון תזונתי בסך של 20 מליון שקלים, כמו גם הוקצו 17 מליון שקלים לקמחא דפסחא וכן 1.5 מליון שקלים למסגרות ההזנה, אכן הקומץ אינו משביע את הארי", כתב כץ במכתבו.

השר כץ הוסיף כי "קראתי את פנייתכם ואני מזדהה עם הצורך לסייע למאות אלפי תושבים הנמצאים מתחת לקו העוני ומתמודדות עם הצורך הקיומי של מזון, נכון להיום הגישו כ-180 עמותות בקשה לתמיכה עבור קמחא דפסחא – אעשה כל מאמץ מול משרד האוצר בכדי להגדיל את הקצבה".

כאמור, ביוזמת ח"כ אורי מקלב, חברי הכנסת מכל סיעות הבית חתמו על מכתב מרגש לשר האוצר משה כחלון ולשר העבודה והרווחה חיים כץ, הדורש להגדיל את תקציב הקמחא דפיסחא המחולק בשנה זו.

"הננו פונים בעניין המסגרת התקציבית לפרויקט 'קמחא דפסחא'- 2017. תקציב זה קוצץ באופן משמעותי בהתייחס לתקציב בשנים עברו. התקציב הנוכחי, מכסה חלק מזערי מעלויות הרבות הכרוכות בסיוע לנצרכים. ברור לכל שהמגזר השלישי אשר נטל על כתפיו פעילות ברוכה זו בא למלא חלל הזועק מן השטח.

חברי הכנסת הוסיפו כי "איננו יכולים להישאר שאננים ולעמוד מנגד, ועל כן פנייתנו לעשות כל מאמץ להגדיל משמעותית את מסגרת תקציב הפרויקט כפי שהיה קיים בשנים עברו, למותר לציין כי מעבר לקושי הגדול לבצע את פרויקט ה'קמחא דפסחא' בתקציב מצומצם, משליך הדבר אף על נדיבי עם בארץ ובתפוצות, המבטא חוסר הערכה למפעל הנכבד . כשהמסר המועבר אליהם הוא שהרגולטור האמון על דאגה לצרכי אזרחיו, אינו מתקצב זאת כמתבקש בודאי שהם אינם מחויבים לעשות כן".