תאיר ראדה
תאיר ראדהצילום: פלאש 90

הטלפון הסלולרי של תאיר ראדה ז''ל אותר אתמול (חמישי) על ידי שוטר שדמעות אמה של תאיר נגעו לליבו.

על פי הדיווח בעיתון "ידיעות ארונות", הפרקליטות הודיעה שהמכשיר עצמו לא יוחזר לאמה של תאיר אך יימסר לו התוכן שהיה בו.

כזכור, הטלפון הנייד היה אחד המוצגים המרכזיים בפרשה שטלטלה את המדינה. הטלפון נמצא בכיס מכנסיה של תאיר ובאמצעותו ניתן היה לבדוק בין היתר את ההודעות שקיבלה תאיר וכן לברר האם יש עליו סימני די־אן־אי שעשויים להוביל לרוצח.

לפני כחודשיים פנתה לפרקליטות אמא של תאיר, אילנה ראדה, בבקשה להחזיר לה את חפציה האישיים של בתה שנלקחו לטובת החקירה, ובהם הטלפון הנייד וכן מחשב שנלקח מהבית. התברר אז כי הטלפון הלך לאיבוד.

האם אילנה דרשה לפני כשבועיים מבית־המשפט המחוזי בנצרת להורות על פתיחת חקירה לבירור נסיבות אובדן הטלפון, אך אתמול הודיעה הפרקליטות שהטלפון אותר.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", רשם המוצגים של תחנת גולן חיפש בעקשנות אחרי הטלפון, בין עשרות מוצגים, ובמהלך הסריקות מצא אותו בתוך מעטפה חבויה. במשטרה מקווים שאיתור הטלפון יביא מעט מזור לכאב העצום על האובדן הטרגי.

פרקליטת מחוז הצפון עו"ד מירית שטרן אמרה כי "למרות שהתשובה הראשונית של המשטרה הייתה שהמכשיר אינו ברשותם, נעשו מאמצים חוזרים ונשנים על ידי הפרקליטות והמשטרה לאתרו, והיום התבשרנו שהמכשיר נמצא ברשות תחנת גולן. לאורך הדרך הבנו שהמכשיר הוא בעל ערך סנטימנטלי עבור אילנה ראדה ולכן היה חשוב לאתר אותו".