ריבלין מרים כוסית עם החיילים
ריבלין מרים כוסית עם החייליםצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (ראשון) עם חיילי גדוד "שקד" של חטיבת גבעתי המוצבים בגבול לבנון, ברך אותם בחג שמח והרים עימם כוסית לרגל הפסח.

במהלך הסיור קיבל הנשיא סקירה מודיעינית ומבצעית על היערכות צה"ל בגבול הצפוני, ואחריה שוחח עם הלוחמים המוצבים במקום, לשיחה על פעילות הביטחון השוטף בגזרה.

בשיחתו עם החיילים על המתרחש בימים אלו בסוריה אמר הנשיא, "מה שקורה בסוריה מבחינה אנושית קודם כל מחייב תשומת לב של העולם כולו שכן זה חורג מסכסוך מקומי או מאבק בין כוחות. אלה דברים שהאנושות לא יכולה להכיר בהם. ואנחנו שנמצאים בעין הסערה, כשמסביבנו מתחוללים הדברים האלה".

"כעם שהקים את מדינתו ומקיים את חייו יחד למרות הקשיים, אנחנו יודעים שגם למאבקים יש גבולות ואני חושב שמה שנעשה בסוריה מחייב תשומת לב של העולם כולו ובוודאי תשומת לב שלנו", הוסיף ריבלין.

הנשיא המשיך ואמר, "הדברים מעסיקים היום את המערכות הבינלאומיות ומעוררים את המחלוקת בין ארה״ב ורוסיה. הם מעוררים את השאלה באשר ליכולת של רודן לעשות ככל העולה על רוחו בבני עמו. כיצד יכול מישהו במאה ה21 לחשוב שהוא יכול להשתמש בנשק כימי נגד מישהו בכלל ונגד בני אדם בפרט?".

באשר למעורבות הישראלית בלחימה בסוריה הבהיר הנשיא: "אנחנו צריכים בשֹום שכל ודעת ומתוך הבנה וזהירות רבה, לעמוד יחד עם העולם כולו ואולי כמובילים בעולם כולו. אני סמוך ובטוח שהמערכות במדינת ישראל יבחנו בשיקול דעת מה שאנחנו יכולים לעשות וכיצד ניתן להגביר את מה שאנחנו כבר עושים, על מנת להקל על סבלם של אנשים תמימים"

הנשיא הודה לחיילים ולמפקדים על עמידתם האיתנה ואמר, "צה"ל ביכולותיו ערוך ומוכן בפני כל סכנה שיכולה לאיים עלינו מתוך המלחמה המתחוללת בסוריה עצמה. אני מוכרח לומר לכם שהשנה עוד יותר מכל שנה אנחנו שמחים ומרגישים בטוחים מפני שאתם כאן. אנחנו יודעים היטב כי האמירה 'מצפון תפתח הרעה' כפי שלמדנו בבתי הספר, קיימת ושרירה בכל הקשור למצבה של מדינת ישראל החזקה היכולה לעמוד בכוחה מול כל אויב. כשאנו מסבים לליל הסדר ויודעים שאתם כאן, אנו מרגישים הרבה יותר בטוחים".

אל הנשיא התלוו בביקורו מפקד הפיקוד, האלוף יואל סטריק מפקד האוגדה, תת אלוף אמיר ברעם מפקד חטיבה 300, אל"מ אליעד מאור מפקד גדוד שקד, סא"ל יהודה לב ומפקד הפלוגה, רס"ן אלון שרעבי.

מאוחר יותר, סייר הנשיא במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ונפגש עם הצוות הרפואי, כשהוא מלווה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום.

מאז חודש מארס 2013 הגיעו אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה למעלה מ-1,500 פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, כשליש מהם ילדים ותינוקות. את ביקורו בבית החולים פתח הנשיא במפגש עם עובדי בית החולים לרגל החג שם דיבר על ייחודו של בית החולים הנותן שירות לאזור כולו.

"העשיה שלכם היא גאווה", אמר הנשיא לסגל הרפואי והמשיך, "גאווה ישראלית. גאווה יהודית. היא ההוכחה שאת העולם בונים בחסד. ישראל תמשיך לעשות כל שהיא יכולה באחריות ובתבונה, על מנת להקל על סבלם של האנשים שחווים טבח יום יומי כאן מעבר לגדר".