ח"כ מיכאל מלכיאלי
ח"כ מיכאל מלכיאליצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע האחרון רואה אור קמפיין שמטרתו להשיג מימון לרכישת אוטובוס העשוי לאפשר נסיעה בשבתות ובחגים לתושבי תל אביב, יפו ובת ים.

מי שעומדת מאחורי היוזמה היא אגודה בשם 'נוע תנוע', המפעילה בשנתיים האחרונות, בכל שבת, קו אוטובוס ייעודי ומבקשת כעת להוסיף קו נוסף שיעבור בין מוקדי הבילויים וחופי הים באזור המרכז.

בעקבות כך, פנה חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) במכתב בהול לשר התחבורה ישראל כץ, ובו הוא כותב: "אני פונה אליך כאדם שהמסורת ושמירת המצוות קרובה מאוד ללבו, בבקשה לאכוף את התופעה שהחלה להתרחש בשבתות ובחגים, ובהן הסעת נוסעים בתשלום בין ערים שונות ברחבי הארץ".

מלכיאלי מוסיף: "כידוע, נחקק בישראל לפני עשרות שנים חוק לאיסור הפעלת תחבורה ציבורית בימי המנוחה, שעצר את החברות הרשמיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. אך בשנים האחרונות חברות וארגונים נוספים מנסים למצוא פרצות בחוק שגם כך, רווי הסייגים. הגיעה העת כבר לתקן את הפרצות בחוק".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסביר כי לא ייתכן שחברת תחבורה פרטית תכרסם בסטטוס קוו. "לא יכול להיות מצב שאגודה אשר גובה תשלום של תשעה שקלים מכל נוסע על הנסיעה ומדמה להחליף בשבתות ובחגים את חברת 'דן', תוכל לעקוף את החוק ולבצע נסיעות בשבת, במסווה של אגודה, הדבר דומה לחברה לכל דבר.

"יתרה מכך, אותה אגודה מצהירה מעל כל במה שהמטרה שלהם היא להיסגר כשהמדינה תפעיל תחבורה ציבורית בשבת — ובינתיים לשנות את המציאות בשטח", אמר.