שרה לוסי חלימי
שרה לוסי חלימיצילום: באדיבות המשפחה

כאלפיים מחברי הקהילה היהודית בפריז, בירת צרפת, הפגינו היום (ראשון) ליד ביתה של שרה חלימי, יהודייה בת 63 שנרצחה בשבוע שעבר כשהושלכה מדירתה בקומה השלישית, על ידי שכנה - מוסלמי ממאלי.

ההפגנה שהיתה אמורה להיות מחאה שקטה, הפכה לעימות לאחר ששכני הנרצחת קראו לעברם קריאות אנטישמיות.

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, מספר לערוץ 7 על המקרה הקשה. "זרקו מהחלון אשה חרדית מקומה שלישית - רופאה במקצועה - שניהלה גן מאוד מוכר בצרפת. הבחור הוא ממאלי. הוא הצליח לעלות לקומה למעלה ולהיכנס דרך החלון. הוא נתן לה מכות רצח - וכשראה שהיא עוד חיה הוא זרק אותה למטה".

בינתיים מסרבים לקבוע בצרפת שמדובר ברצח על רקע אנטישמי.

"אומרים שהוא לקוי בנפשו - הרי כל בנאדם שזורק אישה מגובה כזה יש לו בעיות נפשיות. אבל אני יודע בוודאות, שאם זו היתה אשה ממאלי או מאלג'יר הוא לא היה זורק אותה. אחיה סיפר לי שבמשך שבועות ושנים השכן הזה קילל אותה 'יהודייה מלוכלכת', בכל פעם שראה אותה. היא כנראה לא התלוננה על כך. "מי שמדבר כך מבחינתי, למרות שיש חקירה והתובע הכללי בודק את זה, לוקה בהתנהגות אנטישמית על פי החוק הצרפתי".

הלווית שרה לוסי חלימי הי"ד
הלווית שרה לוסי חלימי הי"ד בהר המנוחות

חביב מספר כי המקרה המזעזע כלל לא דווח בתקשורת הצרפתית. "אני לא מבין היכן התקשורת. דיברתי הבוקר עם המועמד לנשיאות פרנסואה פיון - ותהיתי היכן התקשורת. אף אחד לא יודע על המקרה כי התקשורת לא מדברת עליו. היא נקברה בגבעת שאול, המשפחה ישבה שבעה, הילדים הרוסים - וכולם שותקים".

בעצם הדיווחים היום הם הפעם הראשונה שהציבור מתוודע למקרה.

"נכון. היו קצת מכות בכנס בחירות של לה פן - וזה שודר כל הזמן ברשתות המקומיות. פה איש מוסלמי זורק אשה בת 63 מהחלון, בודואי בגלל שהיא יהודיה. אני מצפה משלטונות החוק, בהקדם האפשרי, למצות את החקירה. המשפחה עד עכשיו ישבה שבעה בישראל, ובפסח קצת יהיה מסובך לחקור, אבל חייבים לחקור את זה".

"כשהרגו את אילן חלימי אמרו שזה לא אנטישמי", נזכר חביב באירוע אחר, "אחרי הרבה זמן התברר שזה על רקע אנטישמי. כנראה שבגלל שאנחנו בתקופת בחירות ולא רוצים לדבר יותר מידי על הנושא. אני לא מקבל את זה. אשה נרצחה בפריז, עיר האורות. זה אחרי שהרגו ילדים ורב בטולוז והיה לנו הפיגוע בהיפר כשר''.

מאיר חביב
מאיר חביבצילום: יח"צ