שיהיה מכובד. פלמח זאבי
שיהיה מכובד. פלמח זאביצילום: פלאש 90

פלמ"ח זאבי, בנו של השר המנוח רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד, מתייחס להחלטה עליה דווח ולפיה אביו לא יונצח בחאן שער הגיא אלא במקום אחר, ככל הנראה בגוש עציון.

על פי פרסום הבוקר בעיתון ''ידיעות אחרונות'' משפחת זאבי נכונה לקבל את ההחלטה של משרד ראש הממשלה, ובלבד שהמקום החלופי שיימצא לטובת הנצחת אביהם יהיה מקום ראוי ומכובד.

בנו של השר המנוח, אמר לעיתון כי כל עוד לא יימצא מקום חלופי לא תבוטל הכוונה להנציח את אביו בשער הגיא. "זה על תנאי. אנחנו נמצא מקום יחד עם משרד ראש הממשלה וננציח את המורשת המפוארת שלו והכל יהיה בסדר".

"יש כאלה שחושבים שזה ראוי וכאלה שחושבים שזה לא ראוי. אנחנו מאוד מתפעלים מהמורשת שנשארה ורוצים להנחיל אותה לילדים. כמו שהממשלה החליטה שהמקום יהיה שער הגיא, אם זה יהיה מקום מכובד אחר שיהיה מקובל עלינו נעשה את אותה עבודה שם״, הבהיר זאבי הבן.

ישעיהו גביש, יו”ר עמותת הפלמ”ח וממובילי המחאה נגד קריאת שער הגיא על שמו של זאבי, אמר כי "עד שלא ימצאו מקום חלופי ותהיה החלטה אני לא אהיה רגוע. עד שלא יתנו אישור במפורש שבאב אל וואד הוא מקום ההנצחה למלווי השיירות המאבק לא נגמר. יש הבדל בין 'מחפשים מקום חלופי' לבין החלטה שגנדי לא יונצח שם״.