הבן מסיים מסכת בקבר יוסף
הבן מסיים מסכת בקבר יוסףצילום: רועי חדי

בכ' בניסן תשע''א, לפני 6 שנים בדיוק, נרצח בן יוסף לבנת הי"ד על ידי שוטרים פלסטינים, לאחר שהתפלל בקבר יוסף בשכם.

בן יוסף (25) הוא אחיינה של השרה לשעבר לימור לבנת, והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

הלילה (ראשון), לבקשת בני המשפחה, הם נכנסו לתפילה בקבר יוסף יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן. במקום הם ערכו אזכרה. עין לא נשארה יבשה הלילה כאשר בנו הבכור של בן יוסף, אברהם עילאי בן ה-10, אמר קדיש על אביו יחד עם דודו, וסיים מסכת הוריות לזכר אביו.

בנו של בן יוסף מסיים מסכת בקבר יוסף

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "בן יוסף השאיר לנו צוואה ואנחנו משתדלים לקיים אותה בכל חודש. אהבתו הרבה ליוסף הצדיק והמחוייבות שחש להגן על קברו ולהשאיר שם נוכחות יהודית שורה על כולנו.

"מאז מקרה הרצח הנתעב על ידי שוטרים פלסטינים של אדם שבסך הכל קיים את זכות הפולחן שלו, מועצה אזורית שומרון מקפידה לקיים כניסות מסודרות למקום כדי להביא כמה שיותר מתפללים ולא להותיר את המקום הקדוש לא מוגן''.

דגן הדגיש, ''התפילה שלנו היום היא שבזכות בן יוסף לבנת, תחזור בקרוב ריבונות מדינת ישראל למקום במלואה והקבר הקדוש יתמלא בקולות של תפילה מידי יום ולא רק מדי חודש".

בין הנכנסים לתפילה בקבר הלילה, היה גם חבר הכנסת לשעבר פרופ' אריה אלדד שאמר "חזרתי היום בפעם המי יודע כמה לקבר יוסף ותמיד זה מפעים מחדש. לפני יומיים הייתי כאן בשומרון במזבח יהושע בהר עיבל והיום הלכנו עוד קצת אחורה בזמן. עצמותיו של יוסף נקברו כאן בימי כיבוש הארץ וההתנחלות אבל אנחנו עוסקים בתקופות בהן איש לא פקפק בכך שארץ ישראל שייכת לנו.

"אנחנו נאחזים במקצת שנשאר לנו בשכם עד שנשוב ונשלוט בכל ארץ ישראל כמו שראוי שנשלוט. כן ראוי שנחזור גם לקבר יוסף, גם למזבח יהושע, גם לממלכת שומרון עיר הבירה של מלכות ישראל. אין לנו דרך אחרת להתחבר לארץ הזו מאשר להיות בה כל הזמן", הדגיש.

בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנתהי"ד