השר משה כחלון
השר משה כחלוןצילום: חזקי ברוך

שר האוצר משה כחלון מתכוון להוציא אל הפועל תוכנית שגיבש מרכז השלטון המקומי, להורדת מחירי הצהרונים בכל הארץ, כך דווח הערב (שני) בערוץ 2.

על פי הדיווח, משרד האוצר יקבע מחיר מקסימום לצהרונים בסך של כ-930 שקלים.

במסגרת התוכנית, שגובשה במרכז השלטון המקומי, המדינה תעניק הנחה נוספת לילדים בצהרונים, על פי מקום המגורים שלהם. בסך הכל יהיה מדובר בהוזלה של לפחות כמה מאות שקלים למשפחה ממוצעת.

בתוכנית נקבעים גם קריטריונים אחידים לצהרונים ולפיהם ילדי גנים יהנו מהצהרון עד לשעה 17:00 ותלמידים בכיתות א' ו-ב' עד לשעה 16:30.

בנוסף יגובשו כללים ברורים באשר למספר הסייעות בצהרון ולמה שיכלל במסגרתו.

השר כחלון מעוניין שהתוכנית תצא לפועל כבר בשנת הלימודים הבאה, אך הפרטים הסופיים טרם סוכמו.

ראוי לציין כי העלות של ילד בצהרון מוערכת בכ-500 שקלים, אבל הצהרונים גובים כיום סכומים גבוהים בהרבה וההורים הם אלו שנדרשים לספוג את העלויות הגבוהות.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה לערוץ 7 כי "מרכז השלטון המקומי מקדם מזה כמה חודשים את נושא סבסוד הצהרונים וקביעת מחיר גג מול מספר גורמים ביניהם משרד האוצר, יו"ר ועדת חינוך ח"כ יעקב מרגי לקביעת תקינה בחקיקה ויו"ר הועדה לזכויות הילד יפעת שאשא-ביטון לרבות פגישות בין שר האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בנושא".

"הדיונים נמשכים וטרם סוכמו הדברים באופן סופי, אך אנו מקווים שהאוצר החליט לקבל את המתווה המוצע ולתקצב את יוזמתנו להוזלת הצהרונים כדי לתת לכל בית בישראל אפשרות שווה לחינוך גם בשעות אחה"צ", לשון תגובת מרכז השלטון המקומי.