בניין הניו יורק טיימס
בניין הניו יורק טיימסצילום: רויטרס

עיתון ה''ניו יורק טיימס'' פרסם הבוקר (שלישי) הבהרה למאמר הדעה של מרוואן ברגותי, המבהירה כי מדובר ברוצח מורשע.

"המאמר מסביר את עונש המאסר של הכותב, אולם כשל במתן הקשר מספק על ידי הצגת העבירות בהן הורשע", כתבו העורכים. "מדובר בחמישה תיקי רצח וחברות בארגון טרור. מר ברגותי לא סיפק הגנה למעשים במשפטו, וסירב להכיר בסמכות ובלגיטימיות של בית המשפט הישראלי".

נציין כי כשפורסם המאמר, תואר ברגותי "כמנהיג פלסטיני ואיש פרלמנט" ולא צוינה העובדה שמדובר במחבל אשר נידון על ידי בית המשפט הישראלי לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו יהודים רבים.

ברגותי מוביל את שביתת המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר לגלי צה''ל כי "הבידוד וההעברה של ברגותי לבית מאסר בצפון לא קשורה לפרסום המאמר, אלא לכך שהוא ממריד ומוביל את שביתת האסירים.

''אני בהחלט רואה את פרסום המאמר כתקלה חמורה ואני הנחיתי את שירות בתי הסוהר לבצע תחקיר ולהעביר אליי את הממצאים שלו", סיפר ארדן.

כזכור, במאמר שפרסם המחבל בניו יורק טיימס, פירט ברגותי את הסיבות לפתיחת השביתה.

"לאחר שביליתי את 15 השנים האחרונות בכלא הישראלי, הייתי הן עד והן קורבן למערכת הבלתי חוקית של מעצרים שרירותיים וטיפול נוראי באסירים הפלסטינים. לאחר שניסינו לנצל כל אופציה אחרת, החלטתי כי אין כל ברירה מלבד להתנגד להתעללות הזו על ידי שביתת רעב", כתב ברגותי.

"שביתת רעב היא הצורה השקטה ביותר של התנגדות. היא גורמת לסבל רק לאלו שלוקחים בה חלק והן על יקיריהם, בתקווה שהבטן הריקה שלהם וההקרבה שלהם יעזרו להדהד את המסר אל מעבר לגבולות תאי המאסר האפלים שלהם".

"עשורים של ניסיון הוכיחו כי המערכת הבלתי אנושית של כיבוש קולוניאלי וצבאי של ישראל מטרתה לשבור את רוחם של האסירים ושל העם שאליו הם משתייכים על ידי התעללות בגופם, הרחקתם ממשפחותיהם וקהילותיהם, זאת תוך שימוש באמצעים משפילים כדי לכפות שעבוד. חרף הטיפול הזה – אנחנו לא ניכנע", הבהיר.