ד"ר אסנת לב-ציון קורח
ד"ר אסנת לב-ציון קורחצילום: ענת אורן

ד"ר אסנת לבציון-קורח נבחרה לנהל את בית החולים על שם יצחק שמיר (אסף הרופא), ותהיה האישה הראשונה המשמשת כמנהלת בית חולים ממשלתי בישראל.

ד"ר לבציון-קורח מומחית ברפואת ילדים ובמנהל רפואי בעברה הייתה עוזרת מנכ"ל בית החולים הדסה לפרופ' שלמה מור יוסף, סגנית מנהל אסף הרופא מ-2008 עד 2012 ומנהלת הדסה הר הצופים מיוני 2012 עד היום.

ד"ר לבציון –קורח בת 49 תושבת ירושלים וירושלמית במקור, נשואה לד"ר עמית קורח מנתח לב בבית החולים הדסה עין כרם ואם ל-4 בנים (יואב, נדב, יובל ויונתן).

שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על בחירת ד"ר לבציון-קורח ואיחל לה הצלחה בתפקידה, "מדובר בבחירה מצוינת לאור ניסיון הרב שצברה במהלך השנים, במקצועיות ובמסירות".

ד"ר לבציון-קורח מסרה, "אני נרגשת ובטוחה שעם הצוות הנפלא והמסור של בית החולים נוכל להגיע להישגים נפלאים ולהמשיך את עבודתו המצוינת של ד"ר בני דוידזון. אני מודה לצוות בית החולים הדסה הר הצופים על תקופה נפלאה ולפרופ' רוטשטיין על האמון והשותפות. אני מודה לשר הבריאות ולמנכ"ל משרד הבריאות על האמון. החזון שמוביל את דרכי הניהולית הוא אהבת האדם, יצירת תרבות שירות ושותפות רבה תוך יצירת ערך מרבי למטופל ולמטפל שנמצאים במרכז".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בירך אף הוא ואמר, "אני מברך את ד"ר אסנת לבציון-קורח על בחירתה לניהול בית החולים על שם יצחק שמיר (אסף הרופא). בפני בית החולים ניצבים בשנים הקרובות אתגרים עצומים הנובעים בין היתר מהשינויים הדמוגרפיים באזור. במסגרת זו נוצרות הזדמנויות לצמיחה והתפתחות מקצועית של בית החולים.

ד"ר לבציון-קורח מביאה עמה ניסיון ניהולי עשיר והיכרות מעמיקה עם בית החולים, בו כיהנה כסגנית בעבר. מעבר לכך, זוהי הפעם הראשונה בה אישה תנהל בית חולים כללי בישראל, זוהי עוד עדות להשתלבות נשים בדרגות הניהול הבכירות ביותר במערכת הבריאות ואני גאה על כך".