ביל אוריילי
ביל אורייליצילום: רויטרס

הכוכב הגדול של רשת פוקס ניוז בכל 20 שנותיה, ביל אוריילי, פוטר לאחר שחשיפה לגבי טענות של הטרדה מינית הובילה לחרם מפרסמים.

"לאחר שעברנו על ההאשמות באופן יסודי וזהיר", הודיעה חברת האם 21st Century Fox, "החברה וביל אוריילי הגיעו להסכמה כי ביל אוריילי לא ישוב לערוץ פוקס ניוז".

אוריילי יצא לחופשה בשבוע שעבר, והוא לא ישוב אפילו בכדי להיפרד מצופיו.

תוכנית הערב של אוריילי, The O'Reilly Factor, היא התוכנית עם הרייטינג הגבוה ביותר ברשת פוקס. בעונה האחרונה היו לה 4 מיליון צופים בממוצע. בשנת 2016 הכניסה התוכנית קרוב 147 מיליון דולר.

בעבר התפרסמו חשדות לגבי חיזורים לא-ראויים של אוריילי, אך הוא שרד את כולם. מצבו השתנה בתחילת חודש זה, אחרי שהניו יורק טיימס פירסם תחקיר לפיו אוריילי ופוקס שילמו 13 מיליון דולר לאורך השנים, במסגרת הסכמים עם מתלוננות.

יותר מ-50 מפרסמים החליטו בתגובה להפסיק לפרסם בתוכנית של אוריילי, וחברת 21st Century Fox שכרה שירותים משפטיים בכדי לבדוק את טענותיה של אישה, לפיהם אוריילי הציע לה להופיע ברשת פוקס, אך חדל לפעול למען כך כשסירבה לעלות איתו לחדר המלון.

עורך הדין של אוריילי טען שלשום כי ההאשמות נגדו הן חלק ממסע השמצות של אנשי שמאל ליברליים.

גם יו"ר פוקס ניוז הקודם, רוג'ר איילס, התפטר מהחברה בשל טענות בדבר הטרדה מינית. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התארח לא פעם בתוכניתו של אוריילי ובאחרונה אף אמר שלדעתו, אוריילי חף מכל פשע, וכי חבל שהסכים לשלם למתלוננות כסף במסגרת הסכמים.