הרבש"צים בגזרת יהודה
הרבש"צים בגזרת יהודהצילום: דובר צה"ל

בחטיבה המרחבית ״יהודה״ נערך היום (חמישי) טקס הוקרה למצטייני יום העצמאות של החטיבה.

חטיבת "יהודה" אשר אמונה על הגנתם של יישובים רבים, ביניהם היישוב היהודי בחברון, מוקירה ומעריכה את בעלי התפקידים השונים אשר פועלים ללא הרף, ימים כלילות, על מנת לספק ביטחון לתושבי הגזרה.

בין מקבלי תעודות ההצטיינות היו נציגי החטיבה מהאגפים השונים, נציגי מג״ב ומשטרת ישראל ונציגים מהמערך הביטחוני-אזרחי במרחב. המשותף לכל הנציגים הוא פועלם האינטנסיבי תוך חתירה למצוינות וסיוע משמעותי בהגנת המרחב וסיכול הטרור הערבי.

מפקד החטיבה אל״ם איציק כהן הזכיר בנאומו את ערכי המסירות, אהבת העם והארץ, האמונה בצדקת הדרך, הרעות וההקרבה. המצטיינים, אשר ערכים אלו מהווים חלק בלתי נפרד מפועלם, מוכיחים לדבריו, כי ערכים אלו תקפים בדור הזה לא פחות משהיו בעבר ואולי אף יותר מכך.

עוד אמר המח''ט כי "גם בימים של סיכונים וסיכויים, ניוותר מפוכחים וחזקים ונעמוד על המשמר, עד אשר יכירו אויבנו כי את מדינת ישראל לא ניתן להכריע בדרך הטרור או בשדות הקרב. מחר תשובו אל עשייתכם החשובה. היו גאים בהצטיינותכם והמשיכו לבצע את תפקידכם תוך ביטוי מצוינות אישית וסחיפת אחרים לנורמות המובילות אתכם".

את דבריו סיים מפקד החטיבה בהצדעה למדינה, ללוחמיה ומגניה וביקש לזכור את הנופלים, לתמוך במשפחות השכול ולאחל החלמה ושיקום לפצועים.

הטקס המרגש, אשר מתקיים מידי שנה לקראת יום העצמאות, הינו הזדמנות להודות לאנשים אלו אשר בצניעות וענווה, תורמים ונותנים מעצמם מאחד המקומות המורכבים ביותר, לשקט ולביטחון של התושבים.