מרגלית ורג'וב ברמאללה
מרגלית ורג'וב ברמאללהצילום: ללא קרדיט

המועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ ד''ר אראל מרגלית, נפגש אתמול (חמישי) ברמאללה עם בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב במסגרת ניסיון להתנעת התהליך המדיני.

רג'וב ביקש מח"כ מרגלית לפעול כדי שממשלת ישראל תיענה לדרישות המחבלים ששובתים רעב לשפר את תנאי המאסר שלהם. "אני מקווה שמרגלית ואחרים יעזרו לנו להרגיע את השטח והתסיסה ברחוב לפני שיהיה מאוחר מידי", אמר רג'וב.

במהלך הפגישה חשף רג'וב כי טראמפ ואנשיו הבטיחו לפלסטינים "דיל אולטימטיבי" והדגישו הבית הלבן רואה בהם שותף אסטרטגי לקידום הסדר מדיני עם ישראל.

עוד טען רג'וב כי "רוב הפלסטינים מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד, ועלינו הישראלים והפלסטינים להחליף דיסקט ולהפוך מאויבים לשכנים. טראמפ יכול ויש לו את הרצון לפתור את הסכסוך. גם אני וגם העם שלי סבלנו 50 שנה תחת הכיבוש - המהווה איום קיומי גם על ישראל".

ח"כ מרגלית הציג בפני רג'וב ואנשיו פרויקט כלכלי להקמת שלושה אזורי תעשייה משותפים לישראל והרשות הפלסטינית, והדגיש כי "יש לבנות מחדש את האמון בין שני העמים. נתניהו דאג להרוס את האמון שהיה פעם, ואנחנו נשקם חזרה.

"הציבור הישראלי חייב להבין כי אין דבר כזה הסדר אזורי ללא הסכם פוליטי ומדיני בין ישראל והפלסטינים, זוהי הליבה - ואי אפשר להתעלם מזה", טען מרגלית. "הסדר עם הפלסטינים הוא אינטרס אסטרטגי למדינת ישראל. הגיע הזמן להפסיק לפחד ולדבר על שלום".

בנוגע לשביתת הרעב של המחבלים הכלואים אמר ח"כ מרגלית כי "נתניהו וארדן מתעלמים מהמלצות שב"ס ומדליקים את השטח על שטות כמו התקנת טלפון ציבורי לאסירים. אלה לא מנהיגים. אלה פירומנים חסרי אחריות".