רבה של רוסיה בראיון לערוץ 7חזקי ברוך

רבה של רוסיה, הרב בערל לאזאר, ברך בראיון לערוץ 7 את משתתפיו של כנס "לימוד" שהתקיים בסוף השבוע האחרון במוסקבה.

"אני מברך את כנס 'לימוד' התכנס בסוף השבוע במוסקבה. כל פעם שיהודים מתכנסים זה טוב ובמיוחד במוסקבה. כנס מסוג זה מביא להתעוררות בקהילה. אנשים לומדים משהו חדש ואנחנו רואים תוצאות. אנחנו רואים אנשים חדשים מגיעים לבית הכנסת, רוצים עוד ללמוד על יהדות, לעשות ברית מילה, לחוות שבת ולאכול כשר. השנה עשו כאן הרבה מאמץ שכל האוכל בכנס יהיה כשר למהדרין ואני מברך את המארגנים על כך".

מה מצבה של הקהילה היהודית ברוסיה?

"ברוך השם הקהילה היהודית גדלה. אנשים רוצים לדעת וללמוד עוד על יהדותם. יש פחות אנטישמיות ואנשים מרגישים גאים ביהדותם ורוצים להיות מעורבים. יש מהפכה שלמה במשפחות היהודיות. אנשים מתחילים לשלוח את ילדיהם לבית ספר יהודי, לשמור שבת. כמות האוכל הכשר שיש היום במוסקבה גדלה מיום ליום".

איך הרב מסביר זאת?

"כשלא נותנים ליהודי לעשות משהו, אז אחר כך, כשיש אפשרות, הוא מתעורר במרץ. היהודי הרוסי בעד דברים רוחניים ומחפש דברים של ערך וקדושה לנשמה".

למדינת ישראל יש אחריות על יהודי התפוצות?

"זו לא רק אחריות אלא גם זכות. יש היום הרבה יהודים בעולם עם קשר וזהות עם ישראל וזאת ברכה לעם היושב בציון. העם בגולה הם אחים של כל יהודי בארץ. צריך לנצל הקשר של יהודי התפוצות עם הממשל, עם הגויים. ההשקעה בתפוצות תחזור פי 10 למדינת ישראל בביקורים, בהשקעות, בעסקים ובקדושה".

"אנחנו עם אחד וזה שאנחנו מפוזרים זה כמו משפחה שמפוזרת אבל תמיד קשורה. העולם הפך להיות גלובלי ומקושר. אפשר לחיות בירושלים ולהרגיש קשר עם יהודי במוסקבה יותר מאשר השכן בבית ממולו ולכן צריך לנצל גם את הטכנולוגיה כדי לקשר עוד ועוד את התפוצות עם ישראל וזה יהיה ברכה לכולם", מוסיף הרב לאזאר.