מרגלית רוצה לעזור לתבערה. גלעד ארדן
מרגלית רוצה לעזור לתבערה. גלעד ארדןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, תקף הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' את ח"כ אריאל מרגלית, המתמודד על ראשות העבודה, בעקבות פגישתו עם בכיר הפתח' ג'יבריל רג'וב.

"יש נושאים שצריך להסתכל עליהם מעבר לימין או שמאל, ועובדה שגם בוז'י הרצוג וגם עומר בר לב הבינו זאת, ולא סתם אני אמרתי שיש גם שמאל שפוי ואחראי ויש שמאל שבמסגרת קמפיין בחירות מוכן לעשות כל דבר כולל פגיעה באינטרסים של מדינת ישראל", ציין ארדן.

"חשוב לי לחדד: לא עצם הפגישה עם מנהיג פלסטיני היא הבעיה. פגישות כאלו יש רבות. אבל אי אפשר לנתק את הפגישה מהעיתוי, מההקשר וממה שנאמר בה", הדגיש ארדן, "ג'יבריל רג'וב הוא אויב שלנו, הוא תומך מוצהר בטרור ואמר אמירות קשות מאוד בשנים האחרונות. בנוסף הוא מנהל בימים האלו מאבק להחרמת ישראל והוצאתה מפיפ"א. בחודש הבא צפויה להתקיים שם ככל הנראה הצבעה, יש מאבק קשה מאוד של משרד החוץ, של המשרד לנושאים אסטרטגיים ושל גורמים רבים על ההצבעה הזו. הולך אראל מרגלית, אין לי מילה אחרת לומר, פשוט בטיפשות וחוסר אחריות נותן לגיטימציה לג'יבריל רג'וב".

בראיון טען ארדן כי דבריו של מרגלית לפיהן קיבל המלצות מבכירים במערכת הביטחון לפיהם כדאי לפתוח ערוץ הידברות מול המחבלים השובתים הם שקר, "בניגוד לשקרים שאראל מרגלית אמר, הוא סתר את עמדות מערכת הביטחון. אני קיימתי סדרת דיוני היערכות, ידענו כמה חודשים מראש על הכוונה של ברגותי לפתוח בשביתה הזו, הזמנתי אלי את נציגי הצבא, השב"כ, וכמובן שירות בתיה הסוהר והמשטרה. אין שום ארגון בטחוני שעמדתו שונה מעמדתי. קרי שאסור להיכנע ולנהל משא ומתן תחת איומי שביתה, כי זו תהיה פגיעה בהרתעה של ישראל מול המחבלים בכלא גם אלו הכלואים כיום וגם כלפי מחבלים עתידיים".

"אראל מרגלית כנראה רוצה לעזור לתבערה. עד היום הפלסטינים לא הצליחו ליצור מחאה רחבה כלפי שביתת האסירים, וחבל שדווקא גורם ישראלי מנסה באמירות האלה לסייע לכך", הוסיף ארדן.

השר גלעד ארדן התייחס בראיון גם לסוגיית פיצול תאגיד השידור הציבורי על פי המתווה החדש שנקבע, "אני אמרתי את העמדה שלי פעמים רבות מאז שעלתה ההצעה לשנות את מודל התאגיד, ואמרתי שאני עדיין מאמין במודל שבניתי. מצד שני זו זכותו של ראש הממשלה ושל שר התקשורת למנות מודלים שנבנו בעבר גם אם אני לא אוהב את זה, כמו שאני כשר לביטחון הפנים משנה מודלים שהיו לפני. צריך גם לזכור שבנושא התקשורת יש לראש הממשלה את התמיכה של כל סיעות הקואליציה. אני מקווה שגם המודל שימצא בסופו של דבר ישמור על האפשרות לקיים שידור ציבורי איכותי לטובת הציבור כי אני מאמין בנחיצותו".