ראש המנהל האזרחי
ראש המנהל האזרחיצילום: מתפ"ש

ראש המנהל האזרחי, תא"ל אחוות בן חור, ביקר בבית החולים הדסה עין כרם את סמ"ר סאלם פואז אשר נפצעה הבוקר בפיגוע הדקירה במעבר קלנדיה.

"המחבלת הפלסטינית קראה לי וביקשה עזרה. ניגשתי אליה והיא ביקשה שאעזור לה לצאת מהמעבר. כשהסתובבתי היא שלפה סכין ודקרה אותי בגב", סיפרה סאלם לראש המנהל האזרחי.

תא"ל בן חור אמר, "לשמחתי אני זוכה לבקר אותך היום כשאת עם פציעה קלה בלבד. נוכחותך במעבר בכל יום משפיעה על אלפי תושבים ולצערי היום בחרה מחבלת לנצל את העובדה שהנציגים שלנו פרושים בשטח בכל עת לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית. אני מאחל לך החלמה מהירה ושתחזרי אלינו בהקדם".

הבוק נמסר כי המחבלת אשר ביצעה את פיגוע הדקירה היא אסיא כעאבנה, אשה בת 41 המתגוררת בכפר דומא שבאיזור שכם. המחבלת, נשואה ואם לתשעה, ציינה בתחקור שנערך לה בשב"כ כי מזה תקופה ארוכה היא מסוכסכת עם בעלה המאיים לגרשה למשפחתה בירדן.

עוד עלה בתחקור כי אמש רבה עם בעלה על רקע חינוך ילדיהם וכתוצאה מכך החליטה לבצע פיגוע על מנת שכוחות הביטחון יירו בה, זאת משום שלדבריה מאסה בחייה.

בפיגוע נפצעה מאבטחת פצעים קלים. היא הועברה לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם. חקירה ראשונה של האירוע מעלה כי המחבלת המתינה לבידוק וביקשה להתקרב למאבטחת בטענה שברצונה לשאול שאלה. היא שלפה מתיקה סכין, התקרבה במהירות אל אשת כוחות הביטחון ודקרה אותה.

שוטרים ומאבטחים שהיו במקום השתלטו עליה והיא נוטרלה.