גולף (אילוסטרציה)
גולף (אילוסטרציה)צילום: iStock

תחת לחץ של ארגוני ניצולי שואה, הופסקה החסות של חברת הביטוח אליאנץ לטורניר הגולף היוקרתי PGA Seniors בפלורידה. לדברי ארגוני הניצולים, החברה חייבת כ-2 מיליארד דולר בפיצויים לניצולי שואה.

אליאנץ נתנה חסות לטורניר – שנערך בעיר בוקה רטון – מזה 11 שנה. ארגוני הניצולים מוחים על כך מאז 2011 – וכעת נראה כי סוף סוף השיגו את מבוקשם. היום (שני) התאספו קרוביהם של ניצולים ותומכים אחרים על מדרגות בניין העירייה של בוקה רטון, וערכו מסיבת עתונאים לכבוד החדשות, שהגיעו אליהם ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

קרן ניצולי השואה של ארה"ב מסרה: "סופה של החסות של אליאנץ היא ניצחון אדיר עבור הניצולים. אנו גם מאמינים שהוא יהיה קרש קפיצה לפעולות שזמנן הגיע מזמן, לכיבוד זכויותינו וצרכינו".

הקרן מקווה כי הקונגרס יעביר בקרוב חוק שיאפשר לניצולי שואה לתבוע חברות ביטוח בבתי משפט אמריקניים. החוק הוצע פעמים רבות לאורך השנים, ולא עבר. הוא הוגש שוב בחודש פברואר.

למרות טענות ארגוני הניצולים בדבר הניצחון, אחד ממנהלי הטורניר אמר בשבוע שעבר לעיתון בפלורידה שאליאנץ "בחרה שלא לחדש" את החוזה שלה, בלי לומר מדוע. דוברת מטעם עיריית בוקה רטון מסרה שנבחרי הציבור לא סיימו את היחסים עם אליאנץ.