דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרסם הערב (שני) הצהרה מיוחדת ליום הזיכרון לשואה ולגבורה.

"היום, יום הזיכרון לשואה ולגבורה - ובמהלך השבוע הזה אנו מכבדים את קרבנות השואה והרדיפות הנאציות", פתח טראמפ את הצהרתו.

הוא ציין כי "השואה היתה רדיפה רשמית של המשטר הנאצי ועוזריו. שישה מיליון יהודים נשחטו באכזריות. הנאצים התמקדו גם בקבוצות אחרות - רדפו אותם וביצעו בהם מעשי רצח".

"ארצות הברית עומדת כתף אל כתף עם ניצולי השואה, משפחותיהם וצאצאיהם של הנרצחים. אנו תומכים בעם היהודי ובמדינת ישראל, כאשר אנו ממלאים את חובתנו לזכור את הקורבנות, וגם לחגוג את ניצחונה של האנושות על העריצות והרוע".

"ניצולי שואה, למרות הצלקות מהימים החשוכים ביותר בהיסטוריה, ממשיכים לעורר בנו את הזיכרון ולאפשר לנו ללמוד על הזוועות, על ידי שיתוף חוויותיהם וחוכמתם. קיומם בתוכנו, מהווה זרז לנחישותנו לקדם את זכויות האדם ולהיאבק באנטישמיות ובשאר צורות השנאה", כתב טראמפ.

הנשיא האמריקני הוסיף, "במהלך השבוע הזה שחררו הכוחות האמריקנים ובעלי הברית את מחנה הריכוז בדכאו ובמחנות ההשמדה הנאציים האחרים, והעמידו על העולם את האימה חסרת הטעם של השואה. עלינו לעמוד על המשמר מפני אידיאולוגיות של שנאה ואדישות. כל דור חייב ללמוד וליישם את לקחי השואה כך שהאימה, הזוועה ורצח העם לא יתרחשו שוב".

"בואו נצטרף יחד כדי לזכור ולכבד את קורבנות השואה והרדיפות הנאציות. אסור לנו לשכוח. על כן, אני, דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, מבקש בזאת מאזרחינו לקיים את ימי זיכרון קורבנות השואה, 23 באפריל עד 30 באפריל 2017, ואת חגיגות יום הזיכרון לשחרור מחנות ההשמדה הנאציים, בלימוד מתאים, תפילות והנצחה, וכבוד לזכרם של קורבנות השואה והרדיפות הנאציות על ידי הפנמת לקחי הזוועה הזו, כך שלא תחזור על עצמה", מסכם הנשיא את הצהרתו.