בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל הגיב הבוקר (שלישי) לאולטימטום שהציב לו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיו אם גבריאל ייפגש עם עם נציגי הארגונים "שוברים שתיקה" ו"בצלם", אז תבוטל פגישתו המתוכננת עם ראש הממשלה.

בריאיון לרשת ZDF הגרמנית אמר שר החוץ הגרמני "אני מתקשה לדמיין שהפגישה תבוטל, מכיוון שזה יהיה מצער מאוד".

לדברי גבריאל, "זה נורמלי לגמרי מבחינתנו להיפגש עם נציגי ארגונים אזרחיים במהלך ביקור מדיני. אתה לא מקבל רושם מלא על המדינה כשאתה פוגש את הממשל בלבד - צריך לדבר עם אמנים, כותבים ואפילו ארגונים ביקורתיים". הוא הדגיש: "אני לא רוצה לעשות דרמה מזה".

אמש אמר לערוץ 7 גורם מדיני בכיר כי "הגיע הזמן להבהיר לגרמניה שגם לנו יש קווים אדומים. אם היה מדובר במפגש בדרג נמוך, אולי זה היה נראה אחרת. אבל כששר החוץ בא להתארח כאן והוא הולך להיפגש עם ארגונים שפועלים נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות של ראש הממשלה - הדבר בלתי מתקבל על הדעת".

"הרי ראש הממשלה לא היה מגיע למדינה כמו בריטניה או גרמניה, שגם בהן יש ארגונים שפועלים נגד מדיניות הממשלה, ונפגש כך עם ראשי הארגונים. איך היתה מגיבה אותה מדינה? יש משמעות לפגישה כזו של שר חוץ", הסביר הגורם הבכיר.

‏סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, מגבה את החלטת נתניהו ''להציב קו אדום בנוגע לארגונים אנטי ישראליים כמו 'בצלם' ו'שוברים שתיקה''. לדבריו ''זה מאבק חשוב נגד מוציאי דיבת ישראל בעולם".