פריז
פריזפלאש 90

ביום חמישי הקרוב יתקיים בפריז, לראשונה, כנס "INNOVATECH 2017", במטרה לעודד את ההשקעות הצרפתיות בחדשנות הישראלית ואת שיתופי הפעולה בין המדינות.

הכנס נערך ביוזמת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה והתעשייה וחברת Connecting Leaders Club הצרפתית.

הכנס יתמקד בתחומי הפודטק, מדעי החיים, אוטומוטיב וסייבר וישתתפו בו כ-250 בכירים מעולם ההייטק הצרפתי, לצד 15 חברות ישראליות ומנהלי קרנות הון סיכון.

חברת השבבים הישראלית Valens, שמוקדם יותר החודש פורסם שגייסה 60 מיליון דולר, תהיה בין החברות המציגות במושב האוטומוטיב בכנס. במושב זה ישתתפו חברות צרפתיות בולטות כמו חברת הרכב Renault, הפועלת בישראל בתחומי המו"פ, וחברת AIRBUS שהינה אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם.

בצרפת ישנה התעוררות משמעותית בתחום החדשנות בשנים האחרונות והיא המדינה המובילה באירופה בשיעור הצמיחה של גיוס הון סיכון. בנוסף, צרפת הינה משקיעה גלובלית משמעותית - סך ההשקעות הזרות של צרפת עומד על 35 מיליארד דולר בשנת 2015 והיא ניצבת במקום ה- 13 בדירוג העולמי בהקשר זה.

יחד עם זאת, בהקשר הישראלי טרם מומש מלוא הפוטנציאל, כאשר לפי נתוני הלמ"ס האחרונים יתרת ההשקעות מצרפת (כלל ההשקעות על פני השנים, עד שנת 2014) עומדת על 519 מיליון דולר בלבד. זאת, למרות שהאקוסיסטם החדשנות הישראלי ניצב בשלב בשל יותר, דבר המשתקף למשל בכך שישראל מדורגת במקום ה-2 בחדשנות בדירוג האחרון של "הפורום העולמי לתחרותיות" (WEF), בעוד שצרפת מדורגת רק במקום ה-17. בהמשך לכך, כנס זה בא להביא לחשיפה ומינוף של הפוטנציאל הקיים.

מנהלת הרשות, זיוה איגר, אשר תציג במסגרת הכנס את האקו-סיסטם הייחודי הקיים בישראל, בירכה על העניין הגובר מצד החברות הצרפתיות. "אנחנו רואים נכונות גבוהה מצד החברות הצרפתיות לקבל מידע על הפוטנציאל העצום שיש בישראל מבחינת שיתופי פעולה והשקעות''.

לדבריה ''כנס זה הוא יריית הפתיחה לקראת מימוש הפוטנציאל והרשות פה כדי ללוות את המשקיעים כבר משלב זה ועד לאחר ביצוע ההשקעה''.