הקונגרס בארה"ב
הקונגרס בארה"בצילום: Amos Ben Gershom/ GPO

שדולה לניצחון ישראל תושק מחרתיים (חמישי) בקונגרס האמריקאי בוושינגטון בראשותם של חברי הקונגרס הרפובליקנים רון דה סנטיס וביל ג'ונסון.

מטרת השדולה היא להציג מדיניות אמריקאית חדשה לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

"ישראל הינה בת בריתה הקרובה ביותר של ארה"ב במזה"ת ועל קהילת האומות לקבל את זכות הקיום של ישראל – נקודה", כך אמר היו"ר המשותף של השדולה לניצחון ישראל, חבר הקונגרס ביל ג'ונסון. "אין זה נתון למשא ומתן, לא כעת, ולא לעולם. השדולה לניצחון ישראל בקונגרס מכוונת להתמקד בתפיסה זו, ולספק מידע טוב יותר לעמיתינו בקונגרס אודות חיי היום יום בישראל והאירועים שהביאו לסכסוך של ימינו".

"ישראל היא בת בריתנו החזקה ביותר במזה"ת, מאחר ואנו חולקים אינטרסים לאומיים משותפים ואנו בעלי ערכים לאומיים דומים" אמר היו"ר המשותף של השדולה לניצחון ישראל בקונגרס, חבר הקונגרס רון דה סנטיס. "ישראל איננה הבעיה במזה"ת, היא הפתרון לבעיות רבות המוסיפות להוות נטל על האזור. על המדיניות האמריקנית להבטיח שישראל תצא כשידה על העליונה מול אלו המתכחשים לה או המאיימים על זכותה להתקיים".

יוזמי הקמת השדולה מסבירים כי מאז 1988, השקיע כל ממשל אמריקני בדיפלומטיה ישראלית-פלסטינית. אך קרוב ל-30 שנות כישלון, מעידות על כך שהמו"מ הישראלי-פלסטיני דורש חשיבה מחדש. על הממשל האמריקני לאמץ מדיניות חדשה לגמרי, התומכת בהתדיינות שתגיע בעקבות פתרון הסכסוך ולא כזו שתחתור לפתרונו. פירושו של דבר, ניצחונה של ישראל ותבוסה פלסטינית, כאשר ניצחון מוגדר כאותו רגע שבו יכירו הפלסטינאים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית.

יתירה מכך, ניצחון ישראלי יוציא את הפלשתינים לחופשי, בכך שיאלצם להשלים עם החיים לצד, ולא במקום, מדינה יהודית. התבוסה אף תאפשר להם להתפנות לשיפור חייהם שלהם. כאשר הם משוחררים מן האובססיה הרצחנית נגד ישראל, יוכלו הפלשתינים לפתח את הפוליטיקה, הכלכלה, החברה והתרבות שלהם.

השדולה קוראת לגישה אמריקנית חדשה כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שתחליף את הדגש על הדרישה ל"וויתורים כואבים" מצידה של ישראל, ותטיל על הפלסטינים את האחריות להכרה בעובדת קיומה הקבוע של מדינת ישראל והוויתור על השמדתה.

את הפרוייקט לניצחון ישראל יזם פורום המזרח התיכון (MEF) ביוני 2016. התמיכה בגישה חדשה זו מתגברת בקרב הפלגים הפרו-ישראלים בקונגרס ובממשל האמריקני, כמו גם בכנסת ובממשלת ישראל.

"הגישה הנוכחית להשגת פתרון סכסוך הישראלי-פלסטיני נכשלה באופן עקבי משום שהיא מאפשרת לדחיינות הפלסטינית להיענות בקריאה לוויתורים נוספים מצד ישראל ובכך להרחיק את השלום, זאת בשל התבצרותה של ההתכחשות הפלסטינית לזכותו של העם היהודי לריבונות", אמר פרופ' דניאל פייפס, נשיא פורום המזרח התיכון (MEF). "כפי שאמר רונלד רייגן בהתייחסו למאבק האמריקאי בקומוניזם: ‘הדרך היחידה לנצח, היא אם הם יפסידו'. השקת השדולה לניצחון ישראל תסייע לזרז את שינוי הדרך של ארה"ב להבאת שלום לאזור: השמת עדיפויותיה של בנות בריתה במקום הראשון".

לאחר ההשקה, תפתח השדולה בקמפיין שמטרתו רתימת חברי הקונגרס ומעצבי דעת קהל רבים ככל האפשר, באמצעות תדרוכים, כנסים ושימועים בנושא. העניין הרב שזכתה לו השדולה בקונגרס עוד בטרם השקתה הביאה אף חברי כנסת בארץ לידי מסקנה כי קיים צורך בהקמת שדולה מקבילה בכנסת לטובת קידומה של גישה זו גם בישראל. כנס בן יומיים שייערך בירושלים ביולי 2017, יציג את הפרוייקט בפני חברי הכנסת ופקידי הממשלה, ויאפשר לחברי הקונגרס להיפגש עם מקביליהם בירושלים.