המבחן האמיתי של נתניהו ובנט
המבחן האמיתי של נתניהו ובנטצילום: מארק ישראל סלם, פול, פלאש 90

הבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי תצאנה לדרך היום (חמישי) בצהריים - הקלפיות הראשונות ייפתחו בשעה 14:00 והאחרונות שבהן ייסגרו בשעה 22:00.

נגד בנט מתמודדים שניים - יונתן ברנסקי, אלוף משנה במילואים והרב יצחק זאגא, ששימש בעבר כיועץ כלכלי.

ברנסקי אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, "ההנהגה של נפתלי בנט בבית היהודי היא לא טובה, הסתבר שהציונות הדתית בעיני בנט היא גלגל חמישי בדרך שלו לממש את היריבות האישית שלו מול נתניהו ולאיים על התפקיד שלו כראש ממשלה", אמר בפתח הראיון.

המראיין עמית סגל הקשה עליו, "יש יריבות עם ראש הממשלה כי זה יו"ר המפד"ל הראשון שמישהו בליכוד בכלל סופר, קשה לי להאמין שיספרו אותך, בלי להעליב".

בהמשך הראיון הקשו המראיינים על ברנסקי ושאלו אותו מה ההבדל בינו לבין בנט, "אני אדם ששייך לתפיסת עולם של ציונות דתית. תפיסתי כמנהיג, תפיסתי כפוליטיקאי, תפיסתי כבן אדם שמחובר לתורת ישראל, שפועל מתוך תורה, שמחובר לדעת תורה. לכל העקרונות שעליהם אנחנו כולנו גדלנו במוסדות ובתנועות הנוער של הציונות הדתית. ואני מרגיש שחובתנו כציבור דתי לאומי לתת ביטוי פוליטי לדרך הזו לא בשביל לדאוג למגזר, מבחינתי הציונות בדתית זו דרך זו תפיסת עולם שיש לה אחריות כלפי מדינת ישראל".

בהמשך נשאל אם הוא יבחר הוא יודיע לנפתלי בנט שהוא מוחלף במשרד החינוך? "ברור, מה זאת אומרת, ודאי. ובאותה נשימה אני גם קורא לו להישאר במפלגה אם הציונות הדתית באמת חשובה לו, יש גם אנשים רבים מאוד שמאמינים בנפתלי בנט והוא מייצג מגזר בתוך הציונות הדתית.

ירון דקל שאל שוב, "כלומר אם אתה נבחר אתה מודיע לראש הממשלה שיש חילופים במשרד החינוך".
ברנסקי השיב "ודאי".

"אני גם מודיע לראש הממשלה שאין חילופים במשרד המשפטים", אמר והוסיף, "אני מעריך שבלשכת ראש הממשלה ישמחו לראות את בנט הולך בלי קשר לזהות המחליף כיוון שיש מחיר להתקוטטות אישית בין יו"ר מפלגה לראש ממשלה, בסוף יש מי שיושב איתו בקואליציה והדבר הזה פוגע בציונות הדתית ולא עושה טוב למדינת ישראל".

עוד שאלו המראיינים על התמיכה של ברנסקי במפלגת יחד בבחירות הקודמות, "אתה משתתף בכינוס של מפלגת יחד של אלי ישי ואומר על הדגל הזה של יחד חרוט בדיוק כל מה שאני מאמין בו", שאל עמית סגל.

ברנסקי השיב "ואתה יודע מה היה חרוט על הדגל? היה חרוט על הדגל שאנו פועלים מתוך תורה, נאמנות למדינה ואחריות לאומית. גם היום אני חושב בדיוק אותו דבר".

ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי, אמר הבוקר בשיחה עם גלי צה"ל,"אנחנו נמצאים פה בתהליך שהתחלנו לפני ארבע שנים, תהליך של הפיכת הבית היהודי למפלגה מרכזית ומשמעותית. היום אנחנו עם שמונה מנדטים נמצאים במקום מאוד מרכזי. גם הסקרים שלא צריך יותר מידי להשתכר מהם מראים שאנחנו במגמה של צמיחה, שצריך להמשיך הלאה ולגדול כדי להגיע למקום עוד יותר מרכזי"