ולתפארת מדינת ישראל
ולתפארת מדינת ישראלצילום: דברי שיר

הספר המתוק של חיים אקשטיין 'ולתפארת מדינת ישראל' מאגד בתוכו סיפורים חמודים עם פאנצ'ים על יום הנפנוף הלאומי. הסיפורים מבריקים בכל פעם תובנה או שתיים, ונוגעים בסימני השאלה למה מנגל ולמה חג שהוא רק חצי דתי, ואפילו למה הוא לא בא בשבת. כיף ומרגש. דברי שיר.

*****

אז מה עושים ביום העצמאות בין ההלל וסעודת היום? 69 אתרי מורשת ייפתחו ללא תשלום בכל רחבי הארץ. מוזיאון האצ"ל בשוני ובית ילין במוצא, בתי האוסף בתל אביב, בית השומר בכפר גלעדי ויד לשריון בלטרון. הבאים ייהנו מסיורים מודרכים, סדנאות יצירה ושלל פעילויות נוספות. פרטים באתר: www.shimur.org

*****

מתוך רצון לעסוק לא רק בשכול אלא לינוק ממורשת הנופלים ולהביט קדימה, יקיים הארגון 'בעוז רוחם' אירועי זיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. האירועים יתקיימו ב‑11 מקומות ברחבי הארץ, בהם קריית ארבע, לוד, רמת גן וירוחם. בין האמנים המופיעים: שלמה גרוניך, עידן חביב ויצחק מאיר. לפרטים: 'בעוז רוחם' בפייסבוק.

*****

'הגיע הזמן - השלב הבא' הוא ספר הקומיקס השמיני בסדרת 'הגיע הזמן' מאת נתנאל ובת אל אפשטיין. משפחת יומטוב שקופצת בזמן לפני התנומות המזדמנות של עזריאל, הכבש המדבר שלה, לא רק חוגגת עצמאות אלא מתמודדות עם שאלות על הצבא ואופיו, על מדינה תורה והדתה. ספר מתוק כרגיל, שמזמין שיחה עם הקוראים הצעירים. ראש יהודי.

[email protected]