שרה העצני
שרה העצניצילום: שלומי בוצר

הגזמתם.

דחיית חופשת ל"ג בעומר היא החלטה בלתי קבילה. לדחות חופשה שבועיים בלבד לפני המועד שלה זהו כשל מערכתי, אבל בעיקר כשל ציבורי.

כשל מערכתי, כי ל"ג בעומר הוא לא הפתעה, הוא תאריך קבוע וידוע ומהדהד מכל כיוון בלוח השנה. כשל ציבורי, כי הוא מצפצף על אוכלוסייה שלמה של הורים, מורים ותלמידים.

כן, גם יום אחד. ביום שני שעכשיו הוא ל"ג בעומר היו אמורים להיבחן תלמידים בבגרות. הבגרות תיאלץ להידחות למועד לא ידוע ובשביל התלמידים שהתכוננו למבחן החשוב הזה במשך חודשים, העבודה תרד לטמיון. ביום שני שעכשיו הוא ל"ג בעומר היו אמורים תלמידים לצאת לטיול שנתי, הוא נדחה למועד לא ידוע ושנת הלימודים אוטוטו נגמרת.

מלבד זה, לאנשים יש חיים. הם מתכננים תוכניות, ומזמינים חופשות. יש משפחות שהזמינו חופשה בסוף השבוע הארוך הזה, יש אנשים שהודיעו למקום העבודה שלהם שייעדרו. הם קבעו לו"ז לפי החופשה, ויש שקבעו עם הסבא והסבתא. בסוף, להורים בישראל יש הרבה פחות ימי חופשה מאשר לילדים ועכשיו משרד החינוך הוסיף עוד קושי.

והנה אני, אמא לשלושה ילדים, מוצאת את עצמי מול שני ימי חופש, לא אחד. הילד הגדול נמצא במסגרת של משרד החינוך ויהיה בחופש ביום שני, ושתי בנותיי הקטנות נמצאות במסגרות שאינן תחת משרד החינוך (מתחת לגיל שלוש), והן תהיינה בחופש ביום ראשון.

למה משרד החינוך אפילו לא מנסה לבוא לקראת ההורים? למה ההנחיות הן אטומות ומונחתות במלוא העוצמה? יש פה ציבור ענק של הורים, תלמידים ומורים (שהם גם הורים בעצמם) שמרגישים את הפניית הגב הזאת, מרגישים את הזלזול. משרד החינוך הפך את ל"ג בעומר ללעג בעומר.

שרה העצני

יו"ר תנועת ישראל שלי